Wyjątkowe systemy wspomagania w nowym Oplu Mokka

Wyjątkowe systemy wspomagania w nowym Oplu Mokka! 


  • Mokka wprowadza do segmentu kompaktowych SUV-ów ekskluzywne technologie
  • Kamera Opel Eye i asystent ruszania pod górę (Hill Start Assist) to przykłady rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo i komfort jazdy
  • Opel po raz kolejny zostaje liderem w dziedzinie niemieckiej technologii motoryzacyjnej

 

Wraz z pojawieniem się nowej Mokki, Opel po raz pierwszy wprowadza do segmentu kompaktowych SUV-ów szereg wyjątkowych układów wspomagania opracowanych w Niemczech. Technologie zwiększające bezpieczeństwo i komfort, charakterystyczne dla Opla zostaną udostępnione klientom z kolejnych segmentów. Wśród nich znajdują się nagradzana, unikatowa przednia kamera Opel Eye, a także zaawansowane systemystabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control), oraz system wspomagający ruszanie pod górę (Hill Start Assist) i kontrolę zjazdu ze wzniesień (Hill Descent Control).

 

Opel po raz kolejny potwierdził swoją pozycję lidera w branży dzięki opracowaniu technologii, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy. Odzwierciedlają one najnowsze osiągnięcia niemieckiej inżynierii, a jednocześnie są finansowo osiągalne i dostępne dla właścicieli SUV-ów” – mówi Michael F. Ableson, wiceprezes Opla ds. inżynierii. „Jesteśmy dumni z faktu, że Mokka wprowadza do tego dynamicznie rozwijającego się segmentu samochodowego wiele naszych ekskluzywnych układów wspomagania, takich jak przednia kamera Opel Eye”.

Przednia kamera Opel Eye, umieszczona pomiędzy szybą przednią i lusterkiem wstecznym, pomaga kierowcom na dwa sposoby. Dzięki rozpoznawaniu znaków drogowych i oznaczeń pasów na jezdni stanowi ona podstawę funkcji rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) oraz ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning) ostrzegania o zagrożeniu kolizją czołową (Forward Collision Alert).System rozpoznawania znaków drogowych rejestruje m.in. ograniczenia prędkości i zakazy wyprzedzania, a następnie wyświetla je na panelu wskaźników. Obecna wersja systemu (TSR drugiej generacji) w zależności od oświetlenia drogi zaczyna rozpoznawać i wielokrotnie odczytywać znaki z odległości 60 metrów.

Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu alarmuje kierowców, gdy nieświadomie opuszczają swój pas ruchu. Pomaga ono zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom, na przykład zaśnięciu kierowcy podczas prowadzenia samochodu. Funkcja ta może zostać włączona lub wyłączona za pomocą przycisku. Kiedy jest aktywna, wysyła kierowcy komunikat w formie sygnału dźwiękowego oraz ikony migającej na panelu wskaźników. Ostrzeżenie o zagrożeniu kolizją czołową (Forward Collision Alert) ostrzega kierowcę poprzez uruchomienie głośnego alarmu, a na zestawie wskaźników zostaje wyświetlony sygnał wizualny w sytuacji, gdy kolizja z pojazdem jadącym z naprzeciwka jest bardzo prawdopodobna. Układ ten rozpoznaje zarówno ruchome, jak i nieruchome przedmioty. Kierowca może ustawić czułość FCA za pomocą przycisków do sterowania umieszczonych przy kierownicy.

W swoim segmencie Mokka jest jednym z nielicznych samochodów, które posiadają systemywspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist) oraz kontroli zjazdu ze wzniesień (Hill Descent Control) jako część ESC w standardzie, zarówno dla wersji z napędem przednim, jak i z napędem na wszystkie koła. Funkcja HSA zwiększa komfort jazdy dzięki wspomaganiu ruszania pod górę. Uniemożliwia cofnięcie się samochodu, nawet po zwolnieniu hamulca. Rozwiązanie HDC jest bardzo przydatne również, gdy samochód zjeżdża ze stromego wzniesienia. Uruchamia się je poprzez dotknięcie odpowiedniego przycisku. Kierowca może wtedy ustalić prędkość, z jaką pojazd ma zjechać ze wzniesienia, lub ją zmniejszyć. Dzięki zautomatyzowanej kontroli prędkości przy zjeżdżaniu nie trzeba używać hamulca. Jest to szczególnie przydatne w warunkach słabej przyczepności, na przykład na oblodzonej nawierzchni albo żwirowej drodze, kiedy istotne jest utrzymanie stałej prędkości. Kierowca może ustawić odpowiednią prędkość poprzez przyspieszenie bądź hamowanie – układ wspomagania będzie utrzymywał określoną prędkość.

Kolejnym kluczowym systemem wspomagania, w który wyposażono Opla Mokkę są wielokrotnie nagradzane biksenonowe reflektory adaptacyjne (Adaptive Forward Lighting AFL+). Dostosowują one intensywność i zasięg światła do istniejących warunków atmosferycznych i drogowych za pomocą jedenastu różnych trybów oświetlenia. Dzięki funkcji AFL+ samochód wyposażony jest w oświetlenie do jazdy po terenach wiejskich, na autostradzie, w mieście, w strefie ruchu pieszych, w złych warunkach atmosferycznych, a także we wzmocnione światła drogowe, dodatkowe statyczne oświetlanie zakrętów, dynamiczne oświetlanie łuków, światła dzienne LED i asystenta świateł drogowych. Ostatni z wymienionych systemów automatycznie ustawia światła drogowe tak, by nie oślepiać kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka. Ledowe światła dzienne, w porównaniu z konwencjonalnymi światłami mijania, zmniejszają zużycie paliwa, gdyż wymagają znacznie mniej energii elektrycznej. Ponadto gwarantują one niewiarygodną trwałość – 30 razy większą niż halogenowe żarówki H7.

Mokka jest pierwszym z trzech modeli, które wprowadzają markę Opel do nowych segmentów samochodowych. W pierwszej połowie 2013 roku na rynku zadebiutują również modny niewielki samochód miejski ADAM oraz nowy kabriolet Cascada.

Źródło: GM Media Polska

{loadposition NC}