General Motors Company uzyskało, imponujący jak na lata kryzysu, zysk netto w wysokości 1,7 mld USD. Zysk netto na jedną akcję w wysokości 1,03 USD; skorygowany EBIT 2,2 mld USD.
DETROIT – Firma General Motors Company (NYSE: GM) ogłosiła dzisiaj zysk netto za trzeci kwartał 2011 r. przypadający na posiadaczy akcji zwykłych w wysokości 1,7 mld USD lub 1,03 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję. W trzecim kwartale 2010 roku zysk netto przypadający na posiadaczy akcji zwykłych wyniósł 2,0 mld USD lub 1,20 USD rozwodnionego zysku na jedną akcję.
Przychody wzrosły o 2,6 mld USD do 36,7 mld USD, w porównaniu z trzecim kwartałem 2010 roku. Skorygowany EBIT wyniósł 2,2 mld USD w porównaniu do 2,3 mld USD w trzecim kwartale 2010 r. Nie było nadzwyczajnych zdarzeń w żadnym z tych okresów.
„GM zanotował dobry kwartał dzięki naszej wiodącej pozycji w Ameryce Północnej i w Chinach, gdzie w tym roku zwiększyliśmy zarówno sprzedaż, jak i udział w rynku. Naszą ambicją jest jednak osiągnięcie jeszcze lepszych wyników, nawet w niesprzyjających warunkach ekonomicznych na świecie”, powiedział Dan Akerson, prezes i CEO. „Osiągnięte przez nas wyniki odzwierciedlają pracę, jaką musimy włożyć w lepsze wykorzystanie naszej skali i poprawę zyskowności wszystkich naszych działań”.
Wyniki GM (w mld USD z wyjątkiem zysku na jedną akcję)
|
Q3 2010 |
Q3 2011 |
Przychody |
$34.1 |
$36.7 |
Zysk netto do podziału pomiędzy posiadaczy akcji zwykłych |
$2.0 |
$1.7 |
Rozwodniony zysk netto na jedną akcję (EPS) |
$1.20 |
$1.03 |
Skorygowany EBIT |
$2.3 |
$2.2 |
Wyniki zdarzeń nadzwyczajnych |
$0 |
$0 |
Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej z części motoryzacyjnej |
$2.6 |
$1.8 |
Wolne środki pieniężne z części motoryzacyjnej |
$1.4 |
$0.3 |
- GM North America (GMNA) ogłosiło skorygowany EBIT w wysokości 2,2 mld USD, co oznacza wzrost o 0,1 mld USD w porównaniu do trzeciego kwartału 2010 roku.
- GM Europe (GME) osiągnęło skorygowany EBIT w wysokości (0,3) mld USD, co oznacza poprawę o 0,3 mld USD w porównaniu do trzeciego kwartału 2010 roku.
- GM International Operations (GMIO) ogłosiło skorygowany EBIT w wysokości 0,4 mld USD, niższy o 0,1 mld USD niż w trzecim kwartale 2010 roku.
- GM South America (GMSA) ogłosiło osiągnięcie progu rentowności na poziomie skorygowanego EBIT, co oznacza spadek o 0,2 mld USD w porównaniu z trzecim kwartałem 2010 roku.
W ubiegłym kwartale przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej z części motoryzacyjnej wyniosły 1,8 mld USD, a wolne środki pieniężne z części motoryzacyjnej wyniosły 0,3 mld USD.
GM zakończyło kwartał bardzo dobrą płynnością osiągniętą na działalności motoryzacyjnej w wysokości 38,8 mld USD. Środki pieniężne oraz ich ekwiwalenty, łącznie ze środkami Canadian Health Care Trust o ograniczonej możliwości dysponowania, wyniosły 33,0 mld USD w porównaniu do 33,8 mld USD na koniec drugiego kwartału 2011 roku.
Na podstawie bieżących prognoz GM oczekuje, że skorygowany EBIT w czwartym kwartale 2011 roku będzie porównywalny z czwartym kwartałem 2010 roku za sprawą trendów sezonowych w Ameryce Północnej oraz pogorszeniem sytuacji w Europie. GM oczekuje również, że odnotuje zdarzenia nadzwyczajne w czwartym kwartale roku w wysokości 800 mln USD w postaci niepieniężnych zysków powiązanych z Canadian Health Care Trust.
GM prognozuje, że w całym 2011 roku skorygowany EBIT wykaże znaczną poprawę w porównaniu do wyniku z 2010 roku. Jednakże ze względu na pogarszające się warunki ekonomiczne, firma nie przewiduje osiągnięcia zakładanego progu rentowności na poziomie skorygowanego EBIT przed kosztami restrukturyzacji w Europie.
„GM kontynuuje realizację planu przedstawionego inwestorom w 2010 roku”, powiedział Dan Ammann, wiceprezes i dyrektor finansowy. „Oznacza to inwestycję w nasze produkty, dalsze umacnianie naszej pozycji finansowej, generowanie gotówki i zysków w każdym kwartale oraz utrzymywanie niskiego progu rentowności. Dalszy wzrost efektywności pojawi się wraz z systematyczną eliminacją skomplikowanych struktur oraz kosztów w naszej organizacji”.
General Motors Company (NYSE: GM, TSX: GMM) i jej partnerzy strategiczni produkują samochody osobowe i ciężarowe w 30 krajach. Firma posiada pozycję lidera na największych i najszybciej rosnących rynkach samochodowych. GM jest właścicielem takich marek, jak: Baojun, Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Daewoo, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall oraz Wuling. Więcej informacji na temat firmy oraz jej spółek, łącznie z firmą OnStar, będącą liderem motoryzacyjnym w dziedzinie bezpieczeństwa, zabezpieczenia i usług informacyjnych, można znaleźć na stronie www.gm.com.
źródło: Media GM
You may also like
-
Wspaniały tytuł: Nowy Opel Grandland zdobywa „Złotą Kierownicę 2024”
-
Opel Astra i Astra Sports Tourer: kompletna oferta jednostek napędowych
-
Nowy Opel Astra: niezawodny, elektryczny i wydajny – Astra 6 oficjalnie pokazana.
-
W pełni elektryczna Corsa-e: teraz w specjalnej wersji Color Edition
-
Szybki model flagowy: Opel Insignia GSi debiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli