Zaawansowana technologia sekwencyjnego doładowania BiTurbo dla Opla Insignii
- Nowy silnik 2.0 CDTI BiTurbo wyposażony w jedyny w swoim rodzaju układ z chłodnicą międzystopniową, dostępny z napędem na przednie lub wszystkie koła
- Żwawość, szybkość reakcji i płynne dostarczanie mocy: silnik o mocy 143 kW/195 KM i o momencie obrotowym 400 Nm
- Niski poziom zużycia paliwa wynoszący 4,9 l/100 km i niski poziom emisji CO2 wynoszący 129 g/km
- Podwozie SuperSport wyposażone w przednie kolumny High Performance Strut teraz jest oferowane we wszystkich modelach Insignii AWD
- Nowe systemy wspomagania kierowcy oparte na technice radarowej jeszcze bardziej zwiększają bezpieczeństwo
Rüsselsheim. Opel w dalszym ciągu udoskonala swój odnoszący ogromny sukces flagowy model. Począwszy od stycznia 2012 roku Opel uzupełni ofertę Insigni o nowy, dynamiczny, a zarazem wysoce paliwooszczędny silnik diesla BiTurbo. Jednostka napędowa CDTI o pojemności 2,0l nie tylko dostarcza moc o wartości 143 kW/195 KM i moment obrotowy o wartości 400 Nm, ale jej zużycie paliwa zaczyna się już od tak niskiego poziomu jak 4,9l na 100 km, a poziom emisji CO2 wynosi 129 g/km. Insignia BiTurbo jest zatem jednym z najbardziej paliwooszczędnych samochodów w swojej klasie.
Główną zaletą czterocylindrowego silnika Common Rail jest system sekwencyjnego, dwustopniowego doładowania, gdzie z dużą turbosprężarką współpracuje mniejsza. Technologia ta była dotychczas dostępna w kilku droższych markach. Teraz Opel udostępnia ją dla szerokiego grona klientów. Nabywcy mogą skorzystać z możliwości połączenia nowego silnika z napędem na przednie lub wszystkie koła (AWD). Insignia z silnikiem 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępna we wszystkich wersjach nadwozia. W Polsce, ceny Insignii w wersji Cosmo z silnikiem 2.0 BiTurbo CDTI zaczynają się już od 125 000 PLN.
W nowym roku linia Opla Insignii zostanie wzbogacona o więcej innowacji. Każdą odmianę AWD można teraz zamówić wraz z podwoziem SuperSport wyposażonym w przednie zawieszenie zaczerpnięte z Insignii OPC (Opel Performance Center) z przednimi kolumnami high performance struts (HiPerStrut), które sprawia, że dynamika jazdy staje się jeszcze bardziej wyrazista. W dodatku nowe systemy wspomagania kierowcy oparte na technice radarowej dodatkowo poprawiają bezpieczeństwo czynne Insignii.
Inteligentna technologia BiTurbo zwiększa osiągi i redukuje zużycie paliwa
Nowy silnik 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM i momencie obrotowym 400 Nm został zaprojektowany tak, aby dostarczał szczególnie dynamiczne i płynne osiągi podczas przyspieszania. Insignia BiTurbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7s, a jej maksymalna prędkość wynosi 230 km/h, przy czym poziom zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla jest niezwykle niski. Wersje hatchback z napędem na przednie koła zużywają zaledwie 4,9l oleju napędowego na 100 km i wytwarzają 129 g CO2/km. Wszystkie wersje z manualną skrzynią biegów są wyposażone w technologię Start/Stop, która sprawia, że Insignia staje się jednym z najbardziej paliwooszczędnych samochodów w swoim segmencie.
„W tej kategorii mocy i momentu obrotowego zazwyczaj wybierane są sześciocylindrowe silniki diesla o pojemności skokowej wynoszącej około trzy litry. Dzięki naszej technologii BiTurbo mniejsze silniki wytwarzają jeszcze większą moc równocześnie umożliwiając obniżenie poziomu zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla o 30%” powiedział główny inżynier Insignii, Volker Scharf. „To bardzo dobry przykład skutecznego „downsizingu” w wykonaniu Opla.”
Sekwencyjne doładowanie eliminuje efekt turbodziury
W innowacyjnym systemie Insignii BiTurbo dwie turbosprężarki o różnej wielkości pracują niezależnie jedna od drugiej lub razem. Opel jest jedynym producentem oferującym w tym, segmencie tak zaawansowany system turbodoładowania w silniku diesla. Mniejsza turbosprężarka przyspiesza szczególnie szybko przy niskich prędkościach obrotowych silnika. To oznacza, że pedał przyspieszenia reaguje bez opóźnienia, co pozwala uniknąć niepożądanego efektu „turbodziury”. Już przy 1 500 obr./min kierowca może osiągnąć moment obrotowy rzędu 350 Nm, który jest średnią wartością osiąganą przez mocne diesle klasy średniej.
W średnim zakresie prędkości obrotowych silnika obie turbosprężarki działają razem, gdzie większa turbosprężarka wstępnie spręża powietrze wlotowe, zanim zostanie ono w pełni sprężone w mniejszej turbosprężarce. Zawór obejściowy jest kontrolowany w sposób ciągły w celu dostarczenia części gazów wydechowych do większej turbosprężarki. W efekcie kierowca nadal korzysta z potężnego przyspieszenia.Przy wyższych obr./min (od około 3 000 obr./min) wszystkie gazy przedostają się bezpośrednio do większej turbosprężarki, utrzymując płynne dostarczanie mocy przy wyższych prędkościach.
Podczas konstruowania silnika 2.0 CDTI BiTurbo skoncentrowano się głównie na zapewnieniu szybkiego wzrostu ciśnienia powietrza doładowującego w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika, równocześnie skracając czas reakcji pedału gazu w średnim zakresie prędkości obrotowych silnika. Powietrze w silniku jest precyzyjnie regulowane stosownie do zakresu prędkości obrotowych silnika i potrzeb dwóch turbosprężarek o różnej wielkości. Przy niskich prędkościach obrotowych dodatkowa chłodnica międzystopniowa chłodzona wodą, którą połączono tylko z mniejszą turbosprężarką sprawia, że do komory spalania dostarczana jest mała ilość powietrza za pośrednictwem krótkiej i bezpośredniej ścieżki. W średnim zakresie prędkości obrotowych silnika wzrasta zaangażowanie większej turbosprężarki o większej mocy. Jej większy strumień powietrza jest chłodzony przez większą, tradycyjną chłodnicę międzystopniową. Opel to pierwsza marka samochodowa wykorzystująca „układ podwójnej chłodnicy międzystopniowej.”
Opel jeszcze bardziej ulepszył wydajność silnika wykorzystując swoją innowacyjną technologię Cleantech, która kontroluje proces spalania za pośrednictwem zamkniętego obwodu elektronicznego. Czujniki przymocowane do świec żarowych mierzą ciśnienie 130 000 razy na minutę, zapewniając zawsze optymalną pracę silnika, a także minimalne zużycie paliwa i poziom emisji CO2. Układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail trzeciej generacji, który pracuje przy ciśnieniu o wartości do 2 000 bar, przekazuje paliwo do ultra precyzyjnych, sterowanych piezoelektrycznie dysz, które dostarczają do ośmiu wtrysków paliwa na cykl. To zapewnia bardzo precyzyjny proces spalania o zminimalizowanym poziomie hałasu i emisji spalin. Teraz dzięki najwyższej klasy silnikowi 2.0 CDTI BiTurbo, oferta Opla Insignii korzysta ze spektrum czterech silników turbo diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail o mocy w zakresie od 81 kW/110 KM do 143 kW/195 KM.
Niezrównana oferta w segmencie
Podczas gdy we wrześniu roku modelowego 2011 doskonalenie rodziny Insignii skoncentrowano w szczególności na obniżeniu zużycia paliwa przez jej najlepiej sprzedające się modele (nowy silnik benzynowy 1.4 Turbo ecoFLEX, którego poziom emisji CO2 wynosi zaledwie134 g/km, a w przypadku nowej wersji silnika 2.0 CDTI ecoFLEX, 118 kW/160 KM, zaledwie 115g CO2), to nowe właściwości, które zostaną wprowadzone w modelu flagowym Opla na początku 2012 roku, dodają istotne zalety o charakterze jakościowym i technologicznym. Nowy silnik 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępny we wszystkich wariantach nadwozia Insignii – czterodrzwiowym hatchbacku, pięciodrzwiowym sedanie i kombi Sports Tourer. Klienci mogą także wybrać spośród sześciobiegowej manualnej lub automatycznej skrzyni biegów, a także napędu na przednie lub wszystkie koła (z elektronicznym dyferencjałem tylnym o ograniczonym poślizgu).
Dynamika jazdy może być jeszcze bardziej usprawniona dzięki dostępnemu jako opcja mechatronicznemu, adaptacyjnemu układowi podwozia FlexRide.
Podwozie SuperSport z przednimi kolumnami High Performance Strut dostępne we wszystkich modelach Insignii z napędem na wszystkie koła
Kolejną innowacją w Insignii z napędem na wszystkie koła jest opcjonalne podwozie SuperSport. Technologia ta, która wcześniej była zarezerwowana dla sportowego modelu OPC (Opel Performance Center), teraz jest udostępniana szerokiemu gronu klientów. Pakiet obejmuje mechatroniczny układ FlexRide wraz z elektronicznym, adaptacyjnym układem tłumienia drgań, wysoce wydajnym układem hamulcowym wyposażonym w hamulce Brembo i przednim zawieszeniem z kolumnami HiPerStrut (High Performance Strut), który jeszcze bardziej optymalizuje panowanie nad pojazdem i precyzję kierowania, znanym z modelu OPC, wyposażonego w silnik o mocy 325 KM,
Nowe systemy wspomagania oparte na technice radarowej jeszcze bardziej poprawiają bezpieczeństwo
Nie tylko właściwości poprawiające osiągi zyskały bardziej wyrazisty charakter, ale także bezpieczeństwo czynne zostało znacznie podwyższone dzięki nowemu systemowi opartemu na technice radarowej, który umieszczono za przednią osłoną chłodnicy. Teraz Klienci Insignii mogą wybrać radarowy układ Adaptive Cruise Control (ACC). Nowy system utrzymuje wybraną prędkość podczas jazdy, ale automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu stosownie do warunków panujących na drodze, w celu zapewnienia wcześniej zadanej, bezpiecznej odległości od pojazdów jadących z przodu. Wraz z systemem radarowym dostępne są kolejne funkcje: Following Distance Indication (FDI) informuje kierowcę wizualnie o odległości od samochodu jadącego z przodu; Forward Collision Alert (FCA) generuje wizualny i dźwiękowy sygnał alarmowy, w celu ostrzeżenia kierowcy przed nieuchronną kolizją z pojazdem jadącym z przodu, a Collision Imminent Braking (CIB) powoduje automatyczne zmniejszenie prędkości przez pojazd w przypadku wykrycia ryzyka kolizji.
źródło: GM Media Polska
{loadposition NC}
You may also like
-
Wspaniały tytuł: Nowy Opel Grandland zdobywa „Złotą Kierownicę 2024”
-
Opel Astra i Astra Sports Tourer: kompletna oferta jednostek napędowych
-
Nowy Opel Astra: niezawodny, elektryczny i wydajny – Astra 6 oficjalnie pokazana.
-
W pełni elektryczna Corsa-e: teraz w specjalnej wersji Color Edition
-
Szybki model flagowy: Opel Insignia GSi debiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli