Porady – INSP, czyli co zrobić jak pojawi się na licznikach napis INSP

Porady – INSP, czyli co zrobić jak pojawi się na licznikach napis INSP i jak skasować INSP – inspekcję w Oplu?


Pewnie nie tylko ja po zakupie auta marki Opel zastanawiałem się co się dzieje gdy pewnego dnia pojawiło się na moim wyświetlaczu kilometrów INSP lub INSP 1000. Co ciekawe jest to sposób informowania nas przez nasze autko, że zbliża się termin wymiany Oleju. W rozwinięciu z angielskiego INSP – I NEED SERVICE PRACTICE, wymagana inspekcja serwisowa – jednym słowem gonimy do serwisu??

No nie do końca!

 

Dlaczego? Na początek może się pojawić INSP 1000 i to oznacza, że do końca żywotności naszego oleju pozostało około 1000 km. Wiadomo, dzisiejsze samochody i ich komputery sprawdzając stan naszego pojazdu wiedzą ile km przejechaliśmy na danym oleju i w ten sposób nas o tym informują, że zbliża się czas jego wymiany. Z tego co mi wiadomo, w silnikach diesla ustawa się taką INSP na 50 tys. km;

No dobrze ale dlaczego nie pędzimy od razu do serwisu? Ponieważ może się wydarzyć taka historia, że poprzedni właściciel pojazdu lub serwis podczas ostatniego serwisu nie wykonał WYKASOWANIA INSP i nie ustawił nowego cyklu sprawdzania Oleju. Dlatego na początek sprawdź kiedy ostatnio był wymieniany Olej, może było to 5 tys. km temu i niepotrzebne jest wymienianie oleju. Oczywiście nie namawiam do przejeżdżania milionów km na jednym oleju i tutaj sugeruję trzymać się wskazań i zaleceń KSIĄŻKI SERWISOWEJ I INSTRUKCJI OBSŁUGI ale jednocześnie sugeruję sprawdzenie właśnie kiedy był wymieniany Opel i w jakim jest stanie.

No dobrze czyli jak skasować tą INSPekcję?? Internet jest pełen różnych propozycji i tutaj zaprezentuję kilka najbardziej popularnych powtarzających się na większości forów.

Kasowanie Inspekcji przy pomocy OP-COMa, teoretycznie można tak zadziałać również w Vectrze C i Astrze H ale tego nie sprawdzałem;

1. uruchamiamy op-com
2. wchodzimy w ‘nadwozie’
3. wchodzimy w IPC (sterownik zestawów wskaźników)
4. wchodzimy w ‘programowanie’
5. ponownie wchodzimy w ‘programowanie’
6. wchodzimy w ‘kasowanie inspekcji’
7. naciskamy pedał hamulca i klikamy ‘tak’

Kasowanie inspekcji w autkach po 2005r:

– wyłącz zapłon
– naciśnij i trzymaj przycisk w prawym dolnym rogu licznika (prawdopodobnie od kasowania przebiegu dziennego) – przez chwilę
– trzymając nadal ten przycisk wciśnij i trzymaj pedał hamulca
– włącz zapłon
– na liczniku pojawi się napis InSP
– trzymając wciśnięty przycisk i pedał hamulca należy jeszcze odczekać ok. 10 sekund – wyzeruje się przebieg licznika dziennego
– można puścić przycisk i pedał hamulca
– wyłączamy zapłon

Teoretycznie te 2 sposoby zawsze się sprawdzają!

Życzę więc powodzenia w kasowaniu inspekcji dla osób, którym napis INSP na desce rozdzielczej przeszkadza.

Zdjęcie: Astra-H.ru

Źródło: google.pl

{loadposition NC}