Opel Zafira Tourer – Nowy mistrz uniwersalności.
Rüsselsheim. Oferując doskonałą mieszankę funkcjonalności i udogodnień, nowy Opel Zafira Tourer wnosi do segmentu pojazdów typu monocab walory Insignii – najwyższej klasy właściwości, innowacyjne technologie i atrakcyjną, dynamiczną stylistykę. Opel stworzył segment kompaktowych vanów, wyposażonych w siedem foteli już w roku 1999. Dzięki znacznie przekonstruowanemu systemowi foteli Flex7, nowa Zafira Tourer ustanawia obecnie standardy innowacyjności w dziedzinie wewnętrznej elastyczności
i atmosfery.
Innowacyjność trzeciej generacji Zafiry znacznie wykracza poza tę nowo opracowaną, elastyczną konfigurację foteli. Zafira Tourer jako całość stanowi wielki krok naprzód i wyraża nowe aspiracje. To idealny, elastyczny towarzysz podróży – nie tylko dla rodzin. Jej elegancka stylistyka, salonowa, przestrzenna atmosfera, zaawansowane podwozie i nowe technologie umożliwiają jazdę pełną relaksu przy maksymalnym komforcie i bezpieczeństwie. System przednich kamer Opel Eye drugiej generacji tworzy podstawę dla szeregu innowacyjnych systemów wspomagania, a Opel jest pierwszym producentem samochodów, który oferuje kompaktowego vana z zespołem czujnika radarowego ze sterownikiem adaptacyjnej regulacji prędkości jazdy.
Oferta silników w nowej Zafirze Tourer będzie się na początku składała z wysoce wydajnych silników diesla i silników benzynowych, o mocy w zakresie od 81 kW/110 KM do 121 kW/165 KM. Tuż po rozpoczęciu sprzedaży do rodziny Zafiry Tourer dołączy model ecoFLEX o szczególnie niskim poziomie zużycia paliwa, wyposażony w silnik turbo diesla 2.0 CDTI common-rail i standardową technologię Start/Stop. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX szczyci się jednym z najlepszych w klasie kompaktowych pojazdów typu monocab, poziomem emisji CO2 wynoszacym zaledwie 119 g/km. Dochodzą do tego doskonałe osiągi rzędu 96 kW/130 KM i moment obrotowy wynoszący 300 Nm.
Dostępna jest także szczególnie oszczędna odmiana nowej Zafiry Tourer z napędem na gaz ziemny. Opel Zafira Tourer 1.6 CNG turbo ecoFLEX (110 kW/150 KM) wejdzie na rynek na początku przyszłego roku.
Wzór elastyczności: pasażerowie siedzący w drugim rzędzie cieszą się komfortem pierwszej klasy
Tak jak w przypadku pierwszych dwóch generacji Zafiry, maksymalna elastyczność bez konieczności usuwania foteli to podstawowa zasada Zafiry Tourer. Inżynierowie Opla zasadniczo podnieśli standard inteligentnej koncepcji foteli Flex7. Podczas gdy fotele w trzecim rzędzie nadal można złożyć do poziomu podłogi bagażnika, drugi rząd został całkowicie przekonstruowany. Już nie stanowi kanapy, ale składa się z trzech pojedynczych foteli, które można całkowicie złożyć tworząc w ten sposób płaskie podłoże pod bagaż. Trzy fotele można przesunąć wzdłuż o 210 mm, niezależnie jeden od drugiego.
Pasażerowie siedzący w drugim rzędzie mogą się cieszyć jedynym w swoim rodzaju systemem „kanapy salonowej”, która zapewnia ogromną przestrzeń do siedzenia i komfort podobny do tego, który oferuje sedan wyższej klasy. Dzięki inteligentnemu mechanizmowi, oparcie środkowego fotela w drugim rzędzie można złożyć i obrócić, oferując w ten sposób wygodne podłokietniki dla pasażerów siedzących w fotelach zewnętrznych. Ruch wzdłużny foteli zewnętrznych oferuje najlepsze możliwości w klasie i wynosi 280 mm, czyli o 70 mm więcej niż w wersji standardowej i o 80 mm więcej niż w obecnej Zafirze. Fotele zewnętrzne można również przesuwać o 50 mm do środka kabiny, tworząc w ten sposób większą przestrzeń dla ramion, co stanowi prawdziwą nowość w segmencie.
Połączenie ruchów wzdłużnych i poprzecznych zapewnia komfort pierwszej klasy i jedyne w swoim rodzaju doznanie płynące z podróżowania „salonem na kółkach” przy maksymalnej przestrzeni indywidualnej i ergonomii. Nacisk na indywidualną wygodę sprawia, że Zafira Tourer to coś więcej niż tylko pojazd rodzinny. Projektanci Opla przekształcili elastyczne wnętrze w miejsce relaksu i czerpania radości z przestrzennej atmosfery, zarówno podczas podróży służbowej, jak i długiego urlopu.
Wyjątkowe właściwości dodatkowo zwiększają elastyczność Zafiry Tourer
Dzięki bogatej aranżacji wnętrza i elastycznemu systemowi foteli, Zafira Tourer oferuje 710l l przestrzeni bagażowej w konfiguracji pięciofotelowej (o 65l więcej niż obecna Zafira). Przy złożonych fotelach w drugim rzędzie, maksymalna przestrzeń ładunkowa zwiększa się do 1 860l (+ 40l).
Zafira Tourer oferuje także ponad 30 schowków, w tym wielofunkcyjną konsolę środkową FlexRail. Nowy system to kolejny przykład wysokiej elastyczności Zafiry Tourer. Podłokietnik zawierający duży schowek, a także uchwyty na kubki z napojami, można przesuwać po aluminiowych szynach do wymaganego położenia, co umożliwia elastyczne wykorzystywanie ogromnej przestrzeni do przechowywania przedmiotów pomiędzy przednimi fotelami – dokładnie tam, gdzie jest ona najbardziej intuicyjna.
Ekskluzywny, zintegrowany system Opla drugiej generacji do przewożenia rowerów FlexFix również pojawia się w nowej Zafirze Tourer po raz pierwszy. Zaawansowany system jest teraz jeszcze łatwiejszy w obsłudze i oferuje zwiększoną funkcjonalność. Teraz, zamiast dwóch rowerów, jak uprzednio, przy pomocy specjalnej złączki, można przewozić nawet do czterech rowerów. Teraz możliwe jest przechylenie załadowanego transportera na rowery pod takim kątem, że pokrywa bagażnika może być otwarta, co umożliwia dostęp do bagażnika Zafiry Tourer z zewnątrz.
Sportowy, dynamiczny wygląd i wysokiej klasy odczucie
„Zafira to ikona elastyczności Opla, a w trzecią generację włożyliśmy jeszcze więcej emocji i wysokiej klasy właściwości” powiedział Mark Adams, wiceprezes Opel Design. „Opel Zafira Tourer przemawia do Klienta sportowym, dynamicznym wyglądem i wykonaniem wysokiej jakości.”
Charakterystyczny przód został podkreślony przez śmiałą grafikę reflektorów, które kształtem przypominają bumerang i rozciągają się od świateł do jazdy dziennej po lampy przeciwmgielne. W połączeniu z charakterystycznym dla Opla środkowym przetłoczeniem na masce i mocną trapezoidalną osłoną chłodnicy, grafika ta tworzy nietypowy dla pojazdów typu monocab dynamiczny wygląd. Podobnie jak w innych modelach Opla, światła do jazdy dziennej w kształcie skrzydła są zintegrowane z górną częścią zespołu lamp.
Opływowa, aerodynamiczna stylistyka nadwozia nadaje sylwetce Zafiry Tourer wygląd przypominający pociąg szybkobieżny. Linia boczna płynie do góry w kierunku części tylnej optycznie rozpędzając pojazd do przodu i nadając samochodowi taki wygląd, jakby był w dynamicznym ruchu.
Grafika w kształcie skrzydła została powtórzona na światłach tylnych, które są dostępne na życzenie wraz z technologią LED. Poziomy chromowany pasek opatrzony logo Opla rozciąga się aż do elementów oświetlenia, nadając Zafirze Tourer elegancki, sportowy wygląd w części tylnej i podkreślając jej zaawansowany charakter.
Widoczność kierowcy została znacznie poprawiona dzięki całkowicie przekonstruowanej części przedniej o smukłych słupkach A, dużych bocznych oknach i lusterkach wstecznych, zainstalowanych na drzwiach. W jasnym, wysokiej jakości wnętrzu
z materiałami i wyglądem w stylu flagowego Opla Insignii, dominują dynamiczne, rzeźbiarskie kształty tworzące wrażenie przestrzeni i komfortu. Atmosfera przestronnego i jasnego „salonu” Zafiry Tourer może być udoskonalona dzięki dostarczanej na życzenie panoramicznej szybie przedniej, która płynnie przechodzi w ogromne, panoramiczne okno dachowe, które rozciąga się aż do tylnej części pojazdu.
Adaptacyjne sterowanie podwoziem FlexRide zwiększa komfort i bezpieczeństwo jazdy
Podwozie Zafiry Tourer zapewnia niebywały komfort i bezpieczeństwo. W porównaniu do obecnej Zafiry, rozstaw osi i kół został znacznie zwiększony na korzyść wygodnej jazdy i stabilności pojazdu. Rozstaw osi wynosi obecnie 2 760 mm (+ 57 mm), a rozstaw kół wynosi 1 584 mm z przodu (+ 96 mm) i 1 588 z tyłu (+ 78 mm).
Zafira Tourer jest wyposażona w oś przednią, taką samą jak w Insignii, z izolowaną ramą pomocniczą i kolumnami McPhersona. Układ tylnej osi jest wyjątkowy w segmencie pojazdów typu monocab. Podobnie jak w przypadku nowej Astry został połączony
z drążkiem Watta. Taka konstrukcja jest lżejsza i bardziej zwarta niż oś wielowahaczowa i zapewnia doskonałą stabilność jazdy poprzez zmniejszanie ruchu ciała pasażera, wyjątkowy komfort i wysoki poziom wyciszenia. Zapewnia także wystarczającą przestrzeń, aby pomieścić zintegrowany transporter na rowery FlexFix.
Inteligentne, mechatroniczne podwozie FlexRide, dostępne na życzenie w Zafirze Tourer, oferuje jeszcze większy komfort, bezpieczeństwo i dynamikę jazdy. Adaptacyjne sterowanie podwoziem automatycznie dostosowuje pojazd do warunków panujących na drodze, do prędkości jazdy na zakrętach, manewrów pojazdu i indywidualnego stylu jazdy. FlexRide oferuje trzy ustawienia do wyboru: zrównoważony tryb „Standard”, tryb komfortowy „Tour” i bardziej aktywny tryb „Sport”.
Zwiększone bezpieczeństwo jazdy dzięki inteligentnym systemom wspomagania
Innowacyjne systemy wspomagania kierowcy wraz z przednim układem kamer Opel Eye drugiej generacji i dostarczanym na życzenie zespołem radaru przedniego sprawiają, że jazda Zafirą Tourer jest bezpieczniejsza i jeszcze bardziej relaksująca:
Opcja Following Distance Indication pomaga zapobiec kolizji, a także uniknąć ewentualnych kar za niezachowanie prawidłowej, bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego z przodu. Środkowy ekran kierowcy wyświetla odpowiednią odległość w ciągu kilku sekund.
Jeżeli Zafira Tourer znajdzie się w krytycznej sytuacji, kierowca jest ostrzegany o nieuchronnie zbliżającej się kolizji z pojazdem jadącym z przodu za pomocą głośnego alarmu akustycznego i wizualnego Forward Collision Alert. Kierowca może ustawić czułość tej opcji przy użyciu przełącznika umieszczonego na kierownicy. Jeżeli kierowca nie zareaguje na wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia FCA, układ Collision Imminent Braking automatycznie zacznie wyhamowywać pojazd z opóźnieniem do 0,3 g, aby zminimalizować skutki kolizji.
System Adaptive Cruise Control wyposażony w czujnik radarowy jest dostępny po raz pierwszy w kompaktowym vanie. Wspomaga kierowcę w utrzymywaniu wstępnie wybranej prędkości, uwzględniając odległość od pojazdu jadącego z przodu. Oprócz prędkości, wymagana odległość od pojazdu jadącego z przodu może być także wybrana spośród trzech opcji bezpiecznej odległości (dużej, średniej, małej).
Teraz system Advanced Forward Lighting AFL+ jest wyposażony w dziesięć funkcji. Połączony z nowym przednim układem kamer Opel Eye, system został także wyposażony w cechę Intelligent Light Ranging (ILR) służącą do pomiaru odległości od pojazdu znajdującego się z przodu lub nadjeżdżającego z przeciwka i odpowiednio dostosowuje światła krótkie. Zapewnia to najlepsze przednie oświetlenie bez oślepiania innych użytkowników drogi.
Funkcja Traffic Sign Recognition identyfikuje jeszcze więcej znaków drogowych powszechnie stosowanych w UE. W dodatku do okrągłych znaków drogowych teraz przedni układ kamer rozpoznaje także znaki prostokątne, takie jak znaki na autostradach
i w strefach o ograniczonym ruchu. Dzięki technologii wielokrotnego naświetlenia, kamera wykrywa także znaki dynamiczne LED, na przykład w systemach kontroli ruchu drogowego.
Opcja Side Blind Spot Alert ostrzega kierowcę o nieuchronnie zbliżającej się kolizji podczas zmiany pasa ruchu. Ultradźwiękowe czujniki o zasięgu czterech metrów umieszczone z przodu i z tyłu po obu stronach pojazdu stale monitorują punkty znajdujące się poza polem widzenia kierowcy. Gdy tylko inny pojazd znajdzie się w zasięgu czujników, dioda LED zapala się na zewnętrznej krawędzi odpowiedniego lusterka tylnego. Jeżelikierowca nadal usiłuje zmienić pas ruchu, dioda LED zaczyna migać i włącza się akustyczny sygnał ostrzegawczy.
Funkcja Advanced Park Assist pomoże kierowcy w parkowaniu, jeszcze bezpieczniej i precyzyjniej niż dotychczasowy system „pilot park”. Ultradźwiękowe czujniki są podłączone do procesora komputera centralnego, który identyfikuje wystarczająco dużą przestrzeń parkowania podczas wolnego przemieszczania się pojazdu i oblicza optymalną ścieżkę prowadząc kierowcę na miejsce, udzielając mu wskazówek jak kierować pojazdem. Graficzne instrukcje dotyczące kierunku jazdy i kierowania na środkowym wyświetlaczu ułatwiają kierowcy bezpieczne wykonanie manewru. Opcjonalna kamera tylna sprawia, że nawet najtrudniejsze manewry parkowania stają się dziecinnie proste, ponieważ kolorowy ekran pomoże wytyczyć ścieżkę pojazdu.
Wysoce wydajne silniki diesla i benzynowe będą dostępne w modelach wprowadzonych na rynek
Opel Zafira Tourer będzie na początku dostępny w trzech wersjach silnika turbo diesel 2.0 CDTI common-rail, znanych już z Astry i Insignii. Dostepna moc to 81 kW/110 KM i 96 kW/130 KM, a najwyższa jednostka została przekonstruowana i dostarcza teraz moc 121 kW/165 KM. Wachlarz silników benzynowych obejmuje dwa przykłady „downzisingu”, wysoce wydajne silniki benzynowe turbo, o pojemności 1,4l i mocy 88 kW/120 KM i 103 kW/140 KM. Dostępne są sześciostopniowe automatyczne skrzynie biegów do silników o pojemności 1,4l i mocy 140 KM i 2.0 CDTI o mocy 165 KM. Obie jednostki napędowe, silnik benzynowy o pojemności 1,4l i silnik diesla o pojemności 2,0l, są wyposażone w nową, opracowaną przez Opla technologię Start/Stop, która zapewnia jeszcze większą oszczędność paliwa, zwłaszcza w ruchu miejskim.
Tuż po wejściu do sprzedaży, oferta Zafiry Tourer zostanie poszerzona o super oszczędny model silnika turbo diesla ecoFLEX, 2.0 CDTI common-rail, o mocy 96 kW/130 KM, a także o odmiany napędzane sprężonym gazem ziemnym (CNG) i gazem płynnym (LPG).
Poziom emisji CO2 Opla Zafiry Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX wynosi zaledwie 119 g/km
Wraz ze światową premierą nowej Zafiry Tourer, Opel prezentuje szczególnie ekonomiczną wersję nowego modelu ecoFLEX. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX jest wyposażona standardowo w system Start/Stop i inne technologie zwiększające oszczędność paliwa, takie jak zoptymalizowany układ sterowania silnikiem, nowa turbosprężarka o zmiennej geometrii, aktywna żaluzja aerodynamiczna umieszczona w osłonie chłodnicy i opony o niskim oporze toczenia. Dzięki zużyciu paliwa wynoszącemu zaledwie 4,5l oleju napędowego na 100 km i emisji CO2 na poziomie 119 g/km, Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX zajmuje pierwsze miejsce w klasie kompaktowych pojazdów typu monocab, nie idąc przy tym na kompromis pod względem osiągów. Silnik turbo diesla o pojemności 2.0 common-rail dostarcza moc rzędu 96 kW/130 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 Nm.
Dwa modele Zafiry w ofercie pojazdów typu monocab Opla
Teraz Opel pracuje nad wieloma opcjami naraz w segmencie kompaktowych pojazdów typu monocab, co stanowi ciąg dalszy jego rozwoju począwszy od roku 2010. Obok nowej Zafiry Tourer, obecna Zafira pozostanie w ofercie, wzbogacona o znacznie poszerzone wyposażenie standardowe. Dlatego klienci nadal będą korzystać z cech funkcjonalnego pojazdu o siedmiu fotelach za przystępną cenę. Oba modele Zafiry będą produkowane wyłącznie w zakładzie produkcyjnym Bochum w Niemczech.
Źródło: GM MEDIA POLSKA
{loadposition NC}
You may also like
-
Wspaniały tytuł: Nowy Opel Grandland zdobywa „Złotą Kierownicę 2024”
-
Opel Astra i Astra Sports Tourer: kompletna oferta jednostek napędowych
-
Nowy Opel Astra: niezawodny, elektryczny i wydajny – Astra 6 oficjalnie pokazana.
-
W pełni elektryczna Corsa-e: teraz w specjalnej wersji Color Edition
-
Szybki model flagowy: Opel Insignia GSi debiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli