Opel podczas Salonu Samochodowego w Paryżu

Opel podczas Salonu Samochodowego w Paryżu – emocje i podróżowanie ku przyszłości

  • Światowy debiut: GTC Paris – nowy koncept Opla łączy szybkość i walory estetyczne
  • Światowa premiera: Astra Sports Tourer – atletycznie ukształtowany samochód wielofunkcyjny
  • Nowa Meriva: Mistrz Elastyczności z rozszerzoną serią silników diesla
  • ecoFLEX Family: nowe rozwiązania o jeszcze niższej emisji CO2
  • Ampera: samochód elektryczny o rozszerzonym zasięgu gotowy do produkcji w 2011 r.

Opel ParyżPrzy okazji dwóch światowych premier i kilku nowych, interesujących wariantów istniejących modeli Opel zaprezentuje swój koncept e-mobilności i wprawi emocje w ruch w Paryżu podczas Mondial de l’Automobile 2010 – najliczniej uczęszczanym salonie motoryzacyjnym na świecie (2‑17 października).

Około 1,5 mln osób będzie miało szansę ujrzeć koncept GTC Paris, Astrę Sports Tourer, wersję kombi odnoszącego sukcesy modelu kompaktowego, a także nową Merivę z rozszerzoną serią silników diesla oraz nowe, znaczące modele w serii exoFLEX Opla. Dowiedzą się oni także o najnowszych opracowaniach Ampery – rewolucyjnego samochodu elektrycznego Opla o wydłużonym zasięgu.

 

 

Światowy debiut: GTC Paris – nowy koncept Opla łączy szybkość i walory estetyczne

„Owa prędkość była czystym pięknem.” Te proste słowa pochodzące ze słynnej powieści Jonathana LivingstonaMewa stanowią inspirację nowego samochodu koncepcyjnego Opla – GTC Paris. Są one tak integralną częścią auta, że Opel wypalił je laserem w obiciach siedzeń.

Nazwa – GTC Paris – nawiązuje zarówno do dynamicznego charakteru samochodu, jak i do modnego miasta, w którym zadebiutuje. To wyrazisty, kompaktowy, sportowy samochód typu hatchback o wyważonych proporcjach i rzeźbiarskich rysach, typowych dla stylistyki Opla.

Światowa premiera – Astry Sports Tourer – atletycznie ukształtowanego samochodu wielofunkcyjnego

Wprowadzona na rynek podczas wystawy IAA 2009, pięciodrzwiowa Astra została bardzo dobrze przyjęta przez klientów – zebrano niemal 200 tysięcy zamówień w ciągu niecałego roku. Model Astra Sports Tourer zostanie teraz zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. To eleganckie kombi łączy najwyższej klasy praktyczność oraz atletyczne i stylowe kształty.

Pomimo wspólnego języka stylistyki Opla, Astra Sports Tourer ma własny urok, odznaczający się dynamizmem, a jednocześnie praktycznością. Świetny wygląd połączony został z obszernym bagażnikiem, który można dostosować do własnych potrzeb. Wydajny bagażnik i wyposażenie premium zwiększają funkcjonalność i przestrzeń ładunkową wynoszącą od 500 do 1550 litrów. Przy złożonych siedzeniach tylnych długość przestrzeni bagażowej zostaje zwiększona do 1835 mm, co wynosi o 28 mm więcej niż w obecnej wersji Astry kombi.

Nowa Astra Sports Tourer została zaprojektowana tak, aby ułatwić załadunek. Płaskie ściany wyprofilowanego bagażnika optymalizują przestrzeń użytkową poprzez wyeliminowanie trudnych do wykorzystania rogów. Inżynierowie Opla zwrócili szczególną uwagę na zwiększenie funkcjonalności przez włączenie wyposażenia z wersji kombi premium, dbając o jakość i precyzję.

Opracowali nowy system siedzeń tylnych FlexFold, który pozwala na złożenie do przodu oparć siedzeń tylnych w proporcji 60/40 przy użyciu przycisku umieszczonego na bocznych ścianach bagażnika – sprężyna zostaje elektrycznie zwolniona, co automatycznie uruchamia szybkie, zdalne składanie oparć. Astra Sports Tourer to pierwsze kombi kompaktowe wyposażone w tę dodatkową funkcję.

Klapa bagażnika Easy-Access otwiera się w górę po zwykłym kliknięciu, a zamknąć ją można szybkim ruchem ręki. Te dwa nowe elementy wyposażenia również zostały zaczerpnięte z klasy premium.

Astra Sports Tourer zapewnia użytkownikom tę samą wygodę harmonijnie wyprofilowanej kabiny, jaka występuje w pięciodrzwiowym hatchbacku. Panoramiczna deska rozdzielcza nawiązująca kształtem do skrzydeł oraz płynne formy dają poczucie przestrzeni i bezpieczeństwa.

Kabina jest równie praktyczna, co wygodna. Użytkownicy wersji Sports Tourer chcą przechowywać różne przedmioty tam, gdzie będą mogli z nich skorzystać, a nie tylko w bagażniku. Aby to uzyskać, dodano 25 litrów przestrzeni ładunkowej w kabinie – dwa razy więcej niż w wersji kombi poprzedniej generacji. Klienci, dla których ważna jest wygoda podczas podróży długodystansowych, mogą wybrać jedyne w tym segmencie, ergonomiczne siedzenia przednie, certyfikowane przez niezależny zespół specjalistów od zdrowia pleców z Aktion Gesunder Rűcken (AGR).

Astra Sports Tourer cechuje się wysokiej jakości wykończeniem i zawiera atrakcyjne innowacje Opla, zapewniające większą wygodę i bezpieczniejszą jazdę. Innowacje te obejmują adaptacyjne podwozie mechatroniczne FlexRide, adaptacyjne światła przednie AFL+, system ergonomicznych siedzeń przednich oraz kamerę Opel Eye, która rozpoznaje znaki drogowe i ostrzega kierowcę, kiedy w wyniku nieuwagi zboczy z właściwego pasa. Ponadto inżynierowie Opla pracują nad zintegrowanym bagażnikiem rowerowym nowej generacji FlexFix, który do wyposażenia wersji Sports Tourer zostanie dołączony w przyszłym roku.

Nowa Meriva – powiększona seria silników diesla zwiększa wydajność i osiągi

Nowy Opel Meriva zaprezentuje w Paryżu pełną serię układów napędowych. Do dwóch silników diesla i trzech silników benzynowych dostępnych już podczas wprowadzania modelu na rynek dołączą trzy nowe silniki. Klienci będą mogli teraz wybierać spośród ośmiu układów napędowych – od 55 kW/75 KM do 103 kW/140 KM – najwięcej w klasie.

W program modeli ekologicznych Opla wpisuje się nowa wersja 1.3 CDTI ecoFLEX, która ma moc większą o 21 % (70 kW/95 KM) i emisję niższą o 11,2 % (119 g/km CO2) niż jej poprzednik. Dotyczy to także nowych, świetnych wersji silnika 1.7 CDTI rozwijających moc odpowiednio 81 kW/110 KM i 96 kW/130 KM oraz 300 Nm momentu obrotowego przy średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym wynoszącym 5,2 l/100 km. Wszystkie silniki diesla w Merivie są standardowo wyposażone w filtry cząstek stałych i spełniają normy Euro 5.

Oprócz szerokiego wyboru układów napędowych klienci będą mogli korzystać z różnych, innowacyjnych elementów wyposażenia, które optymalizują wykorzystanie przestrzeni i czynią z nowego Opla Merivy Mistrza Elastyczności.

Nowe wersje w serii Opla exoFLEX

Na dowód nieustannej pracy Opla mającej na celu zwiększenie wydajności samochodów ecoFLEX, seria ta w ciągu ostatnich sześciu miesięcy zmieniła się w sposób znaczący. Nowe wersje prezentowane w Paryżu to Corsa i Agila z technologią start/stop, Meriva 1.3 ecoFLEX CDTI oraz Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX.

Opel oferuje obecnie technologię start/stop w modelach Corsa 1.3 CDTI (55 kW/75 KM) i Agila 1.2 z silnikiem benzynowym (69 kW/94 KM). Obydwie jednostki spełniają normę Euro 5 i dzięki pakietowi optymalizującemu emisję CO2, uzyskują wyraźną oszczędność paliwa.

 

W przypadku modelu Insignia ecoFLEX zużycie paliwa i emisja CO2 zostały zmniejszone z 5,2 l/100 km i 136 gramów do 4,9 l/100 km i 129 gramów. Stanowi to dowód na to, że firma Opel jest zaangażowana w prace nad innowacjami, które zredukują, a docelowo zlikwidują zależność od ropy, zminimalizują emisje CO2 i skłonią do korzystania w alternatywnych źródeł energii.

Opel Ampera – Samochód elektryczny o zwiększonym zasięgu

Celem Opla jest zaoferowanie pierwszego w Europie samochodu elektrycznego o zwiększonym zasięgu. Najnowsza wersja Opla Ampera prezentowana w Paryżu jest dowodem na to, że firma jest przygotowana do rozpoczęcia produkcji tego rewolucyjnego samochodu pod koniec 2011 r.

Ampera będzie pierwszym w Europie bezemisyjnym pojazdem z napędem elektrycznym, odpowiednim do codziennej jazdy. Dzięki zastosowaniu elektrycznego układu napędowego, zapewniającego doskonałe przyspieszenie i udoskonalenia na wysokim poziomie, pięciodrzwiowa Ampera mieści czterech pasażerów, posiada pojemny bagażnik i charakteryzuje się zwiększonym zasięgiem wynoszącym ponad 500 kilometrów. Ampera będzie odpowiednia do codziennej jazdy dla większości europejskich kierowców. Dla przykładu, około 80 % niemieckich kierowców przejeżdża dziennie mniej niż 50 km.

Koła Ampery napędzane są elektrycznie przez cały czas i przy każdej prędkości. W przypadku przejazdów do 60 km pojazd korzysta z energii elektrycznej magazynowanej w 16-kWh akumulatorze litowo-jonowym. W czasie jazdy na napędzie elektrycznym Ampera emituje 0 CO2. Po tym, jak akumulator litowo-jonowy się wyczerpie, automatycznie włącza się napędzany benzyną silnik/generator i wydłuża całkowity zasięg o ponad 500 km przy pełnym baku paliwa. Akumulator można naładować (w ciągu ok. 3 godzin przy napięciu 230V), podłączając pokładowy system ładowania pojazdu do standardowego, domowego gniazdka. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów akumulatorowo-elektrycznych Ampera eliminuje „obawy o zasięg”, dając kierowcy pewność, że samochód nie stanie nagle z rozładowanym akumulatorem.

Ponad 280 ogniw litowo-jonowych w zestawie w kształcie litery T zapewnia wystarczającą moc. Ledwie słyszalna elektryczna jednostka napędowa charakteryzuje się bezpośrednim momentem obrotowym rzędu 370 Nm, co odpowiada mocy 150 KM, przyspiesza Ampere od 0 do 100 km/godz. w ciągu ok. 9 sekund i daje prędkości maksymalną 161 km/h.dziewięciu sekund.

W Wielkiej Brytanii Ampera będzie również oferowana przez Vauxhalla w wersji z kierownicą po prawej stronie.

{loadposition NC}