Opel Insignia: zredukowane emisje CO2, jeszcze bystrzejszy wygląd
- oszczędny: Insignia ecoFLEX (118 kW/160 KM) emituje teraz 129 g/km CO2 i spala 4,9 l/100 km
- wygodny: cichsze silniki diesel o mniejszych drganiach
- rozszerzony zasięg: silniki diesel dostępne z adaptacyjnym napędem 4×4
- współczesny: nowy wygląd ze skórzanymi obiciami „Indian Summer” oraz model Sport Edition
Od sierpnia br. Opel Insignia zmniejsza swój ślad ekologiczny, ale podnosi poprzeczkę w kategoriach wyglądu i prowadzenia.
Dzięki redukcjom emisji CO2 i zużycia paliwa w przypadku wszystkich układów napędowych na tle klasy samochodów średniej wielkości Opla Insignię cechuje większa wydajność i oszczędność kosztów bez negatywnego wpływu na przyjemność jazdy. Ulepszenia w zakresie silnika dotyczą również zmniejszenia drgań w czasie pracy. Ponadto Opel po raz pierwszy połączy silnik diesel z wyrafinowanym adaptacyjnym napędem 4×4. Insignia jest teraz oferowana w kolorze ciemnego mahoniu, w dwóch nowych wersjach wyglądu.
Zmiany technologiczne doprowadziły do 19-procentowej redukcji emisji CO2. Opel Insignia ecoFLEX (96 kW/130 KM i 118 kW/160 KM) emituje teraz tylko 129 g/100km CO2 i spala 4,9 l/100 km paliwa w cyklu mieszanym, co umożliwia korzystanie z maksymalnych ulg podatkowych w wielu krajach europejskich. Wersja ecoFLEX modelu Sports Tourer może poszczycić się świetnymi wynikami z ekologicznego punktu widzenia: emisja CO2 w ilości 134 g/km oraz spalanie 5,1 l/100km. Obie wersje ecoFLEX mają znakomite osiągi: 118 lW/160 KM oraz do 380 Nm momentu obrotowego (z overboostem).
Nowością w tym roczniku są usprawnienia silników diesel, prowadzące do zmniejszenia hałasu i drgań, tak aby wnętrze samochodu było ciche, co polepsza akustykę wnętrza. Zmiany te mają pozytywnie wpłynąć na poziom hałasu mechanicznego oraz związanego z procesem spalania w wersjach 110-, 130- i 160 KM.
Dodatkowo wersje 2,0 110 KM oraz 130 KM wyposażono w mniejszą turbosprężarkę w celu skrócenia czasu reakcji i zwiększenia wydajności paliwowej. Jej obecna wielkość w pełni odpowiada potrzebom użytkowników samochodów o mniejszym zapotrzebowaniu na moc. Od początku skonstruowano również głowicę cylindra i wtryskiwacze, aby zmniejszyć zwrotne ciśnienie wydechowe i poprawić przepustowość powietrza oraz spalanie.
Model 2,0 Turbo 162 kW/220 KM jest teraz wyposażony w usprawniony system kontrolowania pracy silnika stworzony przez inżynierów Opla oraz wykalibrowaną jednostkę sterowania silnikiem, co umożliwiło redukcję zużycia paliwa i emisji CO2 aż o 11 procent.
Aby ułatwić ekonomiczną jazdę, od sierpnia br. w standardowym wyposażeniu wszystkich modeli Insigni znajdzie się wskaźnik zmiany biegu.
Adaptacyjny napęd 4×4 w połączeniu z silnikiem diesel
Z analizy danych sprzedażowych wynika, że 45 procent klientów Opla w Europie zamawia modele Insigni z 2,0-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem wraz z opcjonalnym napędem 4×4. Ze względu na tak wysokie zapotrzebowanie Opel zastosował w modelach sedan i Sports Tourer Insigni inteligentny napęd 4×4 w połączeniu z 2-litrowym silnikiem turbo diesel o mocy 118kW/160 KM. Nowe warianty znajdą się w sprzedaży od jesieni.
W ten sposób kierowcy samochodów Opla będą mogli czerpać korzyści ze świetnej stabilności, trakcji i sterowności adaptacyjnego napędu 4×4 oraz z oszczędności i właściwości jezdnych diesla.
Insignia dotrzymuje kroku najnowszym trendom w modzie
Poza ulepszeniami układu napędowego projektanci Opla zadbali o aktualny i modny wygląd Insigni, wybierając dla niej nowy, ciepły kolor ciemnego mahoniu. Do nowego koloru karoserii można dobrać nowe, skórzane obicia premium w kolorze „Indian Summer” i uzyskać ekskluzywny i nowoczesny wygląd samochodu.
Nowoczesne skórzane wnętrze w ekskluzywnym kolorze koniaku odpowiada najnowszym trendom w świecie mody. W wykończeniu użyto kilku różnych technik szycia – lamówki i szwy wyróżniono za pomocą miękkiego, kaszmirowego koloru – nie tylko na siedzeniach, lecz także na wstawkach w drzwiach, kierownicy oraz dźwigni zmiany biegów. Ostrze – rozpoznawalny symbol Insigni – zostało wyszyte na siedzeniach i matach podłogowych. Czarne wnętrze zostało wykończone skórą, co nadaje mu wrażenie luksusu. Wykończenie dopełnia pakiet OPC, na który składają się skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów oraz aluminiowe pedały i ciemna podsufitka.
Opel dołożył do swojej oferty także pakiet sportowy, który podobnie obejmuje wnętrze w kolorze głębokiej czerni. Pakiet sportowy można połączyć z pakietem OPC, zawierającym sportową, skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów oraz aluminiowe pedały i ciemną podsufitkę. W przypadku wyposażenia zewnętrznego pakiet obejmuje obniżone tylne i przednie zderzaki, szersze progi boczne oraz 19- i 20-calowe koła ze stopów lekkich. Pakiet sportowy oferowany jest w wersjach wykończenia Cosmo i Sport.
You may also like
-
Wspaniały tytuł: Nowy Opel Grandland zdobywa „Złotą Kierownicę 2024”
-
Opel Astra i Astra Sports Tourer: kompletna oferta jednostek napędowych
-
Nowy Opel Astra: niezawodny, elektryczny i wydajny – Astra 6 oficjalnie pokazana.
-
W pełni elektryczna Corsa-e: teraz w specjalnej wersji Color Edition
-
Szybki model flagowy: Opel Insignia GSi debiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli