- Różnorodność jakiej nie oferuje żaden inny model Opla: od wersji elektrycznej przez hybrydę typu plug-in i wersję z 48-woltową technologią hybrydową po oszczędne silniki spalinowe
- Dla fanów samochodów elektrycznych: bestseller Opla klasy kompaktowej z zasięgiem do 418 kilometrów bez lokalnej emisji spalin (według WLTP1)
- Dla kierowców o sportowym zacięciu: flagowa wersja o wyjątkowej dynamice, Astra GSe dysponująca imponującą mocą systemową 165 kW (225 KM) i momentem obrotowym 360 Nm
- Dla klientów zaczynających swoją przygodę z samochodem elektrycznym: wersja z technologią hybrydową 48 V zmniejszająca zużycie w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym, poruszając się w mieście przy użyciu wyłącznie napędu elektrycznego.
Wartości w cyklu mieszanym dla Opla Astry według WLTP2: zużycie paliwa 5.0-5.8 l/100 km, emisja CO2: 126-132 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: D.
Wartości w cyklu mieszanym dla Opla Astry Sports Tourer według WLTP2: zużycie paliwa 5.1-5.9 l/100 km, emisja CO2: 128-134 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: D.
Wartości w cyklu mieszanym dla Opla Astry Hybrid 48V według WLTP2: zużycie paliwa 5.0 l/100 km, emisja CO2: 113 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: C.
Wartości w cyklu mieszanym dla Opla Astry Sports Tourer Hybrid 48V według WLTP2: zużycie paliwa 5.1 l/100 km, emisja CO2: 115 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: C.
Wartości w cyklu mieszanym dla Opla Astry Plug-in-Hybrid według WLTP2: ważone zużycie energii 16.4 kWh/100 km plus zużycie paliwa 1.3 l/100 km; emisja CO2: 30 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: B. Zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze: 6.2 l/100 km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: E.
Wartości w cyklu mieszanym dla Opla Astry Sports Tourer Plug-in-Hybrid według WLTP2: ważone zużycie energii 16.6 kWh/100 km plus zużycie paliwa 1.3 l /100 km; emisja CO2: 30 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy: B. Zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze: 6.3 l/100 km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: E.
Wartości w cyklu mieszanym dla Opla Astry GSe według WLTP2: ważone zużycie energii 17.8 kWh/100 km plus zużycie paliwa 1.3 l/100 km; emisja CO2: 30 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy: B. Zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze: 6.2 l/100 km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: E.
Wartości w cyklu mieszanym dla Opla Astry Sports Tourer GSe według WLTP2: ważone zużycie energii 17.9 kWh/100 km plus zużycie paliwa 1.3 l/100 km; emisja CO2: 30 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy: B. Zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze: 6.3 l/100 km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: E.
Wartości w cyklu mieszanym dla Opla Astry Electric według WLTP2: zużycie energii 15.5 kWh/100 km, emisja CO2: 0 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: A.
Wartości w cyklu mieszanym dla Opla Astry Sports Tourer Electric według WLTP2: zużycie energii 15.8 kWh/100 km, emisja CO2: 0 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: A.
Rüsselsheim. Sportowy, elegancki hatchback do codziennego użytku lub praktyczne kombi do pracy i na rodzinne wakacje – bestseller klasy kompaktowej, Opel Astra oferuje rozwiązania dopasowane do niemal każdej potrzeby. Astra jest niezwykle komfortowa podczas każdej podróży i oferuje najlepsze technologie, takie jak adaptacyjne, pikselowe reflektory Intelli-Lux. Ale to nie jedyny powód, dla którego Astra i Astra Sports Tourer zdobywają punkty. Jeśli chodzi o układy napędowe, obecna generacja Astry oferuje wyjątkową różnorodność, jakiej nie zapewnia żaden inny model w gamie Opla. Elektryczna, hybryda typu plug-in, wersja z oszczędnym silnikiem spalinowym, a od kilku miesięcy również wersja z 48-woltową technologią hybrydową – klienci mają szeroki wybór i mogą zawsze podróżować w najbardziej oszczędny i wydajny sposób.
Przyjemność z jazdy bez lokalnej emisji spalin: Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric
Przyjemność z jazdy połączona z odpowiedzialnością – to właśnie oferują Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric, ta druga jako jeden z pierwszych w pełni elektrycznych kompaktowych kombi na rynku. Samochody elektryczne Opla klasy kompaktowej przyspieszają do 100 km/h odpowiednio w zaledwie 9,2 i 9,3 sekundy; oba mogą osiągnąć prędkość maksymalną 170 km/h – a przy tym są przyjemnie ciche i zwinne. Dzięki kompaktowym wymiarom, zarówno hatchback pięciodrzwiowy, jak i kombi są wyjątkowo lekkie jak na auto elektryczne. Również dzięki temu pasażerowie Astry Electric i Astry Sports Tourer Electric mogą przejechać odpowiednio do 418 kilometrów i 413 kilometrów (według WLTP1) bez konieczności zatrzymywania się na ładowanie, a wszystko to przy zachowaniu najwyższego poziomu komfortu zapewnionego także przez dostępne jako opcja ergonomiczne sportowe fotele z certyfikatem AGR. Kierowcy mogą wybierać spośród trzech trybów jazdy – Eco, Normal i Sport. System hamowania regeneracyjnego zapewnia odzyskiwanie energii podczas jazdy. Nawet gdy elektryczna Astra wymaga ładowania, oznacza to jedynie krótki „pit stop” w punkcie ładowania. Na stacji szybkiego ładowania, przy użyciu prądu stałego o mocy 100 kW, Astra Electric może zostać naładowana do 80% pojemności akumulatora w czasie krótszym niż 30 minut. Ponadto w pełni elektryczna Astra jest w standardzie wyposażona w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.
Dynamiczny, zaawansowany technologicznie układ napędowy: hybryda plug-in i GSe
Najlepsze w gamie napędów oferowanych w obecnej generacji Astry są warianty hybrydowe typu plug-in. Nawet „mniejsza” hybryda plug-in oferuje moc wyjściową równą 133 kW (180 KM). Wzorowa współpraca silnika spalinowego i silnika elektrycznego zapewnia zrównoważone osiągi. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra generuje moc 110 kW (150 KM), a silnik elektryczny moc 81,2 kW (110 KM). Aby zapewnić bezemisyjną jazdę w ruchu miejskim, można wybrać tryb elektryczny. Dzięki akumulatorowi o pojemności 12,4 kWh, hybrydy plug-in mogą przejechać do 65 kilometrów wyłącznie w trybie elektrycznym, zgodnie z normą WLTP1.
Szczególnie dynamiczne są topowe modele Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe – zresztą słynny skrót oznacza teraz „Grand Sport electric”. Przekłada się to na wysokie osiągi, sportowe podwozie, lokalnie bezemisyjny napęd hybrydowy plug-in i charakterystyczną stylistykę GSe. Dzięki imponującej mocy 165 kW (225 KM) i maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 360 Nm, Astra GSe wyraźnie wyróżnia się w swojej klasie. Gwarantuje szybki start ze świateł i sportową prędkość maksymalną. Od momentu startu, ten pięciodrzwiowy hatchback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy (Astra Sports Tourer Electric: 7,6 sekundy); jego prędkość maksymalna to 235 km/h (135 km/h w przypadku napędu wyłącznie elektrycznego).
Ponadto, dzięki technologii Frequency Selective Damping, modele GSe wyznaczają standardy pod względem zaangażowania kierowcy. W porównaniu do rodzeństwa Astry, modele GSe są jeszcze bardziej zwinne i jeszcze bardziej precyzyjne. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce reagują natychmiast i przewidywalnie na każdy sygnał kierowcy. Niemiecki producent samochodów osiągnął zorientowane na osiągi właściwości jezdne wyposażając nowe modele Opla Astry GSe w specjalne podwozie, obniżone o 10 milimetrów. W porównaniu ze swoimi bezpośrednimi rywalami, Astra GSe zapewnia doskonałą stabilność podczas pokonywania zakrętów, hamowania i – jak każdy Opel – podczas jazdy z dużą prędkością na autostradzie.
Hybryda z technologią 48 V: oszczędność paliwa i jazda w pełni elektryczna od czasu do czasu
Zelektryfikowana jazda i oszczędność paliwa bez konieczności zmiany nawyków jazdy lub podłączania samochodu do punktu ładowania: to właśnie umożliwia dostępny od kilku miesięcy Opel Astra Hybrid z systemem 48 V. Inteligentna, ekonomiczna i kompaktowa 48-woltowa technologia hybrydowa oferuje liczne korzyści w codziennym użytkowaniu. Układ napędowy obejmuje akumulator litowo-jonowy, który ładuje się automatycznie w określonych warunkach jazdy, a także nowy turbodoładowany 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy 100 kW (136 KM). Trzycylindrowy silnik został opracowany specjalnie do użytku hybrydowego i został połączony z nową zelektryfikowaną sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów i silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW (28 KM).
Technologia ta jest szczególnie efektywna w ruchu miejskim. Napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Silnik elektryczny zwiększa moment obrotowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i redukcję emisji CO2. Przy niskich prędkościach silnik elektryczny umożliwia również w pełni elektryczną jazdę przez maksymalnie jeden kilometr lub przez 50 procent czasu jazdy w mieście. Gdy Astra Hybrid zwalnia przy wyższych prędkościach, silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny zaczyna działać jako generator do ładowania 48-woltowego akumulatora układu hybrydowego. Optymalnie skoordynowany system został zaprojektowany tak, aby zawsze zapewniać najlepsze osiągi przy jak najniższym zużyciu energii.
Kierowcy Astry Hybrid mogą korzystać z bieżących informacji wyświetlanych na w pełni cyfrowym, 10-calowym wyświetlacza informacyjnego. Oprócz standardowych informacji można zapoznać się z interesującymi szczegółami dotyczącymi napędu elektrycznego. Podczas jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym, dane wyświetlane są na niebiesko, zaś gdy włączony jest silnik spalinowy – na biało. Ponadto na ekranie można prześledzić przepływ energii między akumulatorem, silnikiem benzynowym i kołami, a także stan naładowania akumulatora oznaczony różnymi kolorami. Najważniejsze dane dotyczące pokonanego dystansu, czasu podróży, średniego zużycia paliwa, pozostałego zasięgu oraz procentu trasy przejechanej wyłącznie w trybie elektrycznym można odczytać na ekranie podsumowania, po wyłączeniu samochodu.
Kierowcy, którzy wolą nadal korzystać z klasycznego układu napędowego, mogą wybierać spośród wydajnych silników spalinowych oferowanych przez Astrę i Astrę Sports Tourer. Moc silników benzynowych i wysokoprężnych wynosi od 81 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM).
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
[1] Zasięg określony zgodnie z metodologią procedury testowej WLTP (R (WE) nr 715/2007, R (UE) nr 2017/1151). Rzeczywisty zasięg może się różnić w codziennych warunkach eksploatacji i zależy od różnych czynników, w szczególności od stylu jazdy, charakterystyki trasy, temperatury zewnętrznej, korzystania z ogrzewania i klimatyzacji oraz wstępnego przygotowania termicznego.
[2] Wartości dotyczące zużycia i emisji zależą nie tylko od efektywnego wykorzystania paliwa i energii przez pojazd, ale także od stylu jazdy i innych czynników nietechnicznych.
Źródło: Opel Media Polska.
You may also like
-
Wspaniały tytuł: Nowy Opel Grandland zdobywa „Złotą Kierownicę 2024”
-
Nowy Opel Astra: niezawodny, elektryczny i wydajny – Astra 6 oficjalnie pokazana.
-
W pełni elektryczna Corsa-e: teraz w specjalnej wersji Color Edition
-
Szybki model flagowy: Opel Insignia GSi debiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli
-
Nowy Opel Grandland X jako hybryda plug-in z przednim napędem