Opel ADAM: najbardziej zindywidualizowany samochód miejski.
-
Pierwszy tak stylowy Opel w segmencie A kontynuuje ofensywę produktową marki.
-
ADAM oferuje niemal nieograniczone możliwości w zakresie personalizacji
-
Najlepsze możliwości komunikacyjne wśród małych samochodów dzięki systemowi informacyjno-rozrywkowemu IntelliLink
-
Najwyższej jakości technologie sprawiają, że jazda po mieście staje się przyjemniejsza i prostsza
-
Jedyny samochód w segmencie zaprojektowany i zbudowany wyłącznie w Niemczech
Odliczanie rozpoczęte! Na początku 2013 r. zupełnie nowy model Opla — ADAM — będzie dostępny w salonach i zacznie wzbudzać zainteresowanie na drogach. Ten niewielki szykowny samochód, okrzyknięty mistrzem zaspokajania zróżnicowanych gustów, zacznie przyciągać pożądliwe spojrzenia, kiedy będzie przemieszczał się ulicami miast, tak samo jak wcześniej podczas swojej światowej premiery, która odbyła się w ramach Salonu Samochodowego w Paryżu na początku września. Klientów przyciągnie z pewnością jego nowoczesny, wyrazisty i barwny wygląd oraz nieograniczone możliwości w zakresie personalizacji, które sprawiają, że każdy egzemplarz Opla ADAMa jest zupełnie wyjątkowy.
Wraz modelem ADAM Opel wkracza do wciąż rozwijającego się modnego segmentu A. Opel ADAM — o długości prawie 3,7 m i szerokości (bez lusterek zewnętrznych) 1,72 m — to zwinny i przyjazny trzydrzwiowy pojazd, doskonale sprawdzający się w miejskiej przestrzeni i zapewniający dobrą dynamikę jazdy poza miastem dzięki podwoziu i układowi kierowniczemu zaprojektowanemu z myślą o maksymalnej zwinności pojazdu i przyjemności z jazdy. We wnętrzu znajdują się siedzenia dla maksymalnie 4 pasażerów, którzy mogą cieszyć się wyjątkową luksusową atmosferą pojazdu — zarezerwowaną dotychczas dla pojazdów klasy premium — oraz korzystać z niezwykłej przestronności, niespotykanej dotąd w tak małych samochodach. Wnętrze ADAMa można dostosować do indywidualnych upodobań, wybierając spośród bogatej gamy kolorów, dekoracji, stylowych podsufitek i efektów świetlnych.
ADAM został także wyposażony w najlepsze technologie, spotykane w pojazdach z wyższych segmentów. Nowy pokładowy system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink, integrujący pojazd ze smartfonem (z systemem operacyjnym Android lub Apple iOS) sprawia, że ADAM zapewnia najlepsze możliwości komunikacyjne wśród innych małych samochodów. Inne funkcje doskonale sprawdzające się w miejskim — naturalnym dla Opla ADAMa — środowisku to: nowej generacji system Park Assist, który automatycznie parkuje samochód, system ostrzegający o przeszkodach w martwym polu Side Blind Spot Alert oraz system wspomagający układ kierowniczy ze specjalnym trybem CITY.
ADAM nie tylko zapewnia więcej indywidualności niż konkurencyjne auta. Dzięki najwyższemu standardowi wyposażenia klienci Opla dostają więcej w takiej samej cenie. Cena wyjściowa modelu ADAM wyposażonego w 1,2 l silnik benzynowy o mocy 51 kW/70 KM wynosi 11,500 Euro (cena sugerowana, zawierająca niemiecki podatek VAT). Nawet cena, jaką trzeba zapłacić za najwyższej klasy technologie i różnorodne opcje umożliwiające personalizację, jest niezwykle korzystna, np. system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink jest dostępny za dodatkowe 300 euro, a podsufitki z mapą nocnego rozgwieżdżonego nieba, podświetlane przez 64 diody LED — za jedyne 380 euro.
Opel ADAM oddaje ducha nowoczesnych młodych ludzi mieszkających w miastach i zapewnia ogromne poczucie wolności na drogach. Jazda nim to czysta przyjemność — daje nieporównywalnie większe możliwości personalizacji niż inne samochody, a do tego łączy w sobie niezwykłą solidność i zwinność. ADAM jest zdecydowanie idealnym samochodem dla młodszych kierowców, jak i tych, którzy są młodzi duchem – mówi wiceprezes zarządu Opla dr Thomas Sedran. – Pojazd ten łączy w sobie pełen emocji urok oraz atrakcyjność z najlepszą niemiecką techniką i jakością dlatego z pewnością istotnie przyczyni się do naszego wzrostu na europejskim rynku.
Energia w kołach: ADAM — nowicjusz w segmencie małych stylowych samochodów
ADAM pojawia się w kluczowym momencie ofensywy produktowej firmy Opel. Od 2008 r. firma Opel całkowicie zmodyfikowała swoje najpopularniejsze linie: od flagowego modelu Insignia przez inne modele aż do najnowszych pojazdów, z którymi wchodzi do nowych segmentów czy wręcz te segmenty otwiera. Opel Ampera (samochód elektryczny o zwiększonym zasięgu), Mokka (mały SUV), ADAM (modny mały samochód) i planowany Opel Cascada (kabriolet średniej wielkości) to modele będące częścią trzeciej fali dynamicznego programu wzrostu, które przyczyniają się do rozszerzenia oferty Opla.
Obecnie firma Opel koncentruje się przede wszystkim na wzmocnieniu marki w segmencie A i B, do którego należą mierzący 3,70 metra model ADAM, 3,74-metrowy Opel Agila, 4,00-metrowy popularny model Corsa, 4,28-metrowy nowy SUV Opla Mokka oraz 4,29-metrowy Opel Meriva. Elegancki ADAM efektywnie dopełnia ofertę Opla w segmencie A, dołączając do 5-drzwiowego modelu Agila. O ile Agila zachwycała swoją funkcjonalnością i praktycznością, ADAM wyróżnia się nieporównywalnym potencjałem indywidualizacji, muskularną sylwetką oraz zaawansowanymi technologiami.
ADAM nie naśladuje żadnych sprawdzonych wzorów. Podczas gdy główni konkurenci w segmencie podążają ścieżką wyznaczoną przez projekty nawiązujące do przeszłości, ADAM jest świeży i wyrazisty. –udowadnia, że styl retro nie jest regułą w tej grze. Wręcz przeciwnie, kluczowe wartości związane z tym nowym modelem to: innowacyjność, wyobraźnia, indywidualne podejście i wysoka jakość – mówi dr Thomas Sedran. Tym, co przede wszystkim odróżnia Opla ADAMa` od konkurencyjnych samochodów, jest jego futurystyczny, zgodny z trendami wygląd harmonijnie powiązany z nieograniczonymi możliwościami w zakresie personalizacji. Ponadto ADAM wprowadza do segmentu elementy, które dotychczas były dostępne jedynie w modelach premium lub pojazdach najwyższej klasy, takie jak wysokiej jakości kokpit oraz technologie zwiększające bezpieczeństwo, komfort i przyjemność z jazdy. Jednocześnie firma Opel utrzymuje cenę modelu ADAM na korzystnym poziomie, zapewniając wysokiej jakości standardowe wyposażenia we wszystkich wersjach.
Opel przewiduje, że ponad 80% klientów decydujących się na zakup Opla ADAM będą stanowić klienci prywatni, z czego ponad połowa kupi pojazd marki Opel po raz pierwszy. ADAM doskonale sprawdzi się jednak również jako pojazd dla firm i biznesu. Zgodnie z przewidywaniami firmy około 20% samochodów zostanie sprzedanych dla flot i do sektora komercyjnego. Ogólnie mówiąc, ADAM powinien przyciągnąć młodych wiekiem i duchem klientów obu płci, mających swój własny styl, poszukujących samochodu, który odzwierciedlałby ich wyjątkową osobowość. ADAM to idealna propozycja dla klientów przywiązujących dużą wagę do mody i indywidualności, którzy nie chcą po prostu naśladować trendów, ale są gotowi aktywnie uczestniczyć w ich tworzeniu.
Wraz z modelem ADAM firma Opel nie tylko zyskuje uwagę lojalnych klientów marki, którzy podekscytowani czekają na ten wyjątkowy mały samochód, ale również zdobywa nową grupę nabywców, którzy wcześniej nie identyfikowali się z marką. Opel ADAM wzbudza ich zainteresowanie, ponieważ jest autentyczny i zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. – Klienci nie muszą już przyzwyczajać się do swojego samochodu, ponieważ ADAM odzwierciedla charakter i styl życia swojego właściciela – mówi dr Thomas Sedran.
Eksperci przewidują że ten modny pod-segment pojazdów dostosowanych do profilu klienta, w którym ADAM jest nowym graczem, będzie systematycznie wzrastał w następnych latach. Od 2000 r. sprzedaż stylowych samochodów w segmencie A (około 3,7 metra długości) wzrosła o blisko 30%, natomiast w bardziej luksusowym segmencie B (około 4 metrów długości) — o ponad 110%. W 2011 r. w całej Europie zarejestrowano blisko 630 000 modnych, małych samochodów w porównaniu z 450 000 w roku 2008. Teraz Opel zamierza podbić ten rosnący rynek modelem ADAM. Szczególnie wysokie zapotrzebowanie na małe samochody występuje obecnie we Włoszech i możliwe, że właśnie ten kraj stanie się największym rynkiem dla modnego niewielkiego modelu ADAM. Inne główne rynki dla nowego samochodu Opla to: Niemcy, Wielka Brytania, Francja i Holandia.
Made in Germany: z Eisenach na europejskie drogi
Zamówienia na Opla ADAMa będzie można składać w Polsce od lutego 2013 roku, a do salonów pojazd trafi w kwietniu roku 2013. Co ważne, ADAM został nie tylko zaprojektowany w Niemczech ( w Międzynarodowym Centrum Technologiczno-Rozwojowym w Rüsselsheim), ale będzie również produkowany w tym kraju. Opel jest jedynym producentem samochodów, który zdecydował się wyprodukować mały samochód w Niemczech. Produkcja stała się możliwa dzięki wysokiej wydajności fabryki w Eisenach, której wyposażenie jest nieustannie udoskonalane, tak aby cały czas spełniała najwyższe standardy. Opel zainwestował ponad 190 milionów euro w rozpoczęcie produkcji modelu ADAM, z czego ponad 120 milionów przeznaczono na modernizację samej fabryki. W ramach tego projektu zostały stworzone nowe budynki oraz zakupiono najnowocześniejsze maszyny i sprzęt. Już niedługo obok Opla Corsa z linii montażowej niemieckiej fabryki w Eisenach zaczną zjeżdżać również nowe modele ADAM.
Źródło: GM Media Polska
{loadposition NC}
You may also like
-
Wspaniały tytuł: Nowy Opel Grandland zdobywa „Złotą Kierownicę 2024”
-
Opel Astra i Astra Sports Tourer: kompletna oferta jednostek napędowych
-
Nowy Opel Astra: niezawodny, elektryczny i wydajny – Astra 6 oficjalnie pokazana.
-
W pełni elektryczna Corsa-e: teraz w specjalnej wersji Color Edition
-
Szybki model flagowy: Opel Insignia GSi debiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli