HeadlineOpel ADAM: wielkie inwestycje w mały samochód
-
Fabryka w Eisenach w Turyngii szykuje się do rozpoczęcia produkcji
-
Różnorodne możliwości personalizacji wyposażenia stanowią wyzwanie dla ekspertów produkcji
-
Jedyny samochód w swoim segmencie produkowany w Niemczech
Eisenach w Turyngii: 43 000 mieszkańców. Miejsce urodzenia Jana Sebastiana Bacha z zamkiem warownym Wartburg w tle. Mimo że jest tu wiele zabytków kultury i naturalnego piękna, Eisenach jest również znane z czegoś zupełnie innego —tradycji produkcji samochodów. Fabryka Opel AG, gdzie produkowany będzie ADAM, stoi w idyllicznej dolinie Hörsel, której nazwa pochodzi od przepływającej przez nią rzeki. Obecnie fabryka pełna jest ekspertów przygotowujących się do rozpoczęcia produkcji Opla ADAM.
Nowy model wyróżnia się bogatą gamą kolorów, poziomów wyposażenia i detali wystroju wnętrza. Nigdy wcześniej samochód z tego segmentu nie miał tak dużych możliwości personalizacji. To, co dla klientów stanowi główną atrakcję, dla ekspertów produkcji jest dużym wyzwaniem. Pracownicy fabryki w Eisenach chętnie jednak podjęli ten trud. „Model ADAM pozwala nam w pełni zaprezentować nasze umiejętności. Klienci będą zaskoczeni, widząc tak wiele możliwości personalizacji dostępnych w tym modnym, miejskim aucie, który do salonów sprzedaży trafi na początku przyszłego roku” — mówi Dyrektor fabryki, Stefan Fesser.
Razem z grupą 1 600 wykwalifikowanych pracowników Fesser przez ponad rok opracowywał drobiazgowy plan wprowadzania nowego produktu. Nie przeszkodziła mu nawet wciąż trwająca w fabryce produkcja bardzo popularnego modelu Corsa. Do tej pory fabrykę opuściły już miliony tych aut. Opel zainwestował ponad 190 milionów euro w przygotowanie linii produkcyjnej modelu ADAM. Wzniesiono nowe budynki oraz wprowadzono niezwykle nowoczesne rozwiązania usprawniające produkcję.
Opel ADAM: przywiązanie do niemieckiej tradycji
Produkcja samochodu z tego segmentu w Niemczech to w branży samochodowej niebywałe wydarzenie. Opel jest jedynym producentem samochodów, który zdecydował się podjąć taką decyzję, przede wszystkim ze względu na duże doświadczenie pracowników fabryki i ich solidność. „ADAM stanowi wyzwanie w każdym aspekcie produkcji i logistyki, a my jesteśmy szczęśliwi, że możemy się z nim zmierzyć. Zależy nam przede wszystkim na tym, aby udowodnić, że produkowanie takiego samochodu w Niemczech jest możliwe” — mówi Stefan Fesser.
Dzięki elastycznemu podejściu fabryki w Eisenach klienci będą się mogli cieszyć niemal nieograniczonymi możliwościami spersonalizowania wyposażenia swojego samochodu. Będzie można wybierać spośród szerokiej gamy kolorystyki nadwozia i trzech różnych kolorów dachu. Dodatkowo od decyzji klienta będzie zależał również kolor wnętrza, detale wykończenia oraz inne wyjątkowe rozwiązania stylistyczne — w tym podświetlana diodami LED podsufitka imitująca rozgwieżdżone niebo.
„Żaden inny samochód w tym segmencie nie dysponuje takimi opcjami personalizacji jak Opel ADAM, ponieważ oferujemy praktycznie nieograniczoną liczbę kombinacji kolorów nadwozia, wnętrza, tkanin, elementów ozdobnych i wyposażenia. Mało prawdopodobne, że nasi klienci zobaczą na ulicy identyczne auto” — wyjaśnia Mark Adams, wiceprezes Opla ds. stylistyki.
Zupełnie nowy system informacyjno-rozrywkowy zintegrowany z systemami Android i Apple iOS
Opel ADAM został dodatkowo wyposażony w zaawansowane rozwiązania technologiczne, które dotychczas były zarezerwowane dla samochodów z wyższego segmentu, w tym w całkowicie nowy pokładowy system informacyjno-rozrywkowy kompatybilny ze smartfonami (z systemem operacyjnym Android lub Apple iOS), który umożliwia korzystanie z aplikacji dostępnych w Internecie.
Ostatnie poprawki rozwiązań produkcyjnych
Eksperci Opla wykorzystali przerwę w produkcji spowodowaną rozpoczynającą się w tym tygodniu przerwą urlopową, aby wprowadzić ostatnie poprawki rozwiązań produkcyjnych. Opel ADAM będzie produkowany na dokładnie tej samej linii montażowej, której używano przy produkcji Corsy. Produkcja różnych pojazdów na jednej linii wymaga dużej koncentracji. Pierwsze pojazdy testowe zostały już zmontowane. Prototypowy samochód w czarno-białą szachownicę przez ostatnich kilka tygodni jeździł po Eisenach i okolicach, wywołując spore zamieszanie.
Nowe hale produkcyjne, nowy robot lakierniczy i urządzenia spawalnicze
W centrum rozbudowy fabryki znajduje się nowa hala produkcyjna E100. Na przestrzeni 22 000 metrów kwadratowych spawa się i montuje różne elementy nadwozia i podwozia. Całkowicie nowe urządzenia spawalnicze stoją już na miejscu.
Nowa fabryka dysponuje również bezpośrednim dostępem do linii kolejowej, co znacznie ułatwia dostawy części. Ponadto zbudowano kilka dodatkowych stacji wyładunkowych dla ciężarówek — siedem z tyłu budynku i jedną z boku. Nowe centrum montażowe jest połączone z halą konstrukcji nadwozia oraz z końcową linią montażową. Dzięki temu składanie poszczególnych elementów odbywa się o wiele sprawniej.
Do modelu ADAM dostosowano również lakiernię. Linia wyposażona w niezwykle nowoczesną technologię robotyczną gwarantuje najlepszą z możliwych i najskuteczniejszą formę aplikacji lakieru niezależnie od stylu nadwozia.
Najnowszego Opla będzie można zamawiać po oficjalnej światowej premierze na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu (29 września – 14 października 2012 roku). Pierwsze samochody wjadą do salonów w styczniu 2013 roku.
Źródło: GM Media Polska
{loadposition NC}
You may also like
-
Wspaniały tytuł: Nowy Opel Grandland zdobywa „Złotą Kierownicę 2024”
-
Opel Astra i Astra Sports Tourer: kompletna oferta jednostek napędowych
-
Nowy Opel Astra: niezawodny, elektryczny i wydajny – Astra 6 oficjalnie pokazana.
-
W pełni elektryczna Corsa-e: teraz w specjalnej wersji Color Edition
-
Szybki model flagowy: Opel Insignia GSi debiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli