Gwiazdy Opla w 2015 roku: od ADAMa S do nowej Astry

Sportowy, zaskakujący, zróżnicowany — taki był w skrócie rok 2015 dla firmy Opel. Przez ostanie 12 miesięcy Opel nie szczędził produktowych fajerwerków, które wszędzie wzbudzały zainteresowanie i emocje — zarówno dziennikarzy, jak i wśród czytelników i klientów.

Zaczęło się w pierwszych tygodniach roku od prezentacji odważnego małego ADAMa S i sportowej Corsy OPC (zużycie paliwa i emisja CO2 w cyklu mieszanym: ADAM S: 5,9 l/100 km, 139 g/km; Corsa OPC: 7,5 l/100 km, 174 g/km). Wkrótce potem pojawił się najmłodszy przedstawiciel największej rodziny małych samochodów w historii firmy Opel — KARL (zużycie paliwa i emisja CO2 w cyklu mieszanym: 4,5–4,1 l/100 km, 104–94 g/km). To idealny samochód do codziennej jazdy, który przemawia do emocji i rozsądku dzięki atrakcyjnej cenie, a przy tym jest rynkową nowością i ciekawą alternatywą w swoim segmencie.

Już wtedy było wiadomo, że w 2015 roku Opel wprowadzi sporo zamieszania: w całej Europie odbywały się pokazy nowej gwiazdy segmentu kompaktowego – Astry, która miała swoją światową premierę na targach motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie. Nowocześniejsza, lżejsza i bardziej sportowa — takim skokiem jakościowym rozpoczęliśmy nową erę w historii marki Opel. „Opel wraca na ring”, „Nowy magiczny Opel” czy „OH! Taki lekki?” — brzmiały nagłówki zdradzające zaskoczenie ich autorów. Ostatecznie można było się przekonać, że dotrzymujemy złożonych obietnic. W nowym modelu pojawiło się wiele nowych technologii, takich jak matrycowe reflektory IntelliLux LED® i pokładowy system Opel OnStar, a także system multimedialny IntelliLink najnowszej generacji, oferujący między innymi integrację ze smartfonem. Nowa Astra, lżejsza od poprzedniczki nawet o 219 kilogramów według doniesień magazynów motoryzacyjnych, z silnikami nowej generacji pod maską, zwraca uwagę sportową elegancją sylwetki i wygrywa kolejne testy porównawcze. Fakty te nie tylko cieszą Świętego Mikołaja, ale przede wszystkim są ważnym sygnałem dla naszych klientów. Na większości rynków świeżo upieczony laureat „Złotej kierownicy” zadebiutował u dealerów dopiero w listopadzie, a już zdobył ponad 65 000 zamówień.

 

Oczywiście pozostałe modele również odgrywają ważną rolę w tegorocznych sukcesach sprzedaży Opla. Mokka jest absolutnym bestsellerem wśród pojazdów SUV, a na Vivaro klienci złożyli dotychczas ponad 100 000 zamówień. Z tak mocnym portfolio w listopadzie udało nam się przekroczyć próg miliona sprzedanych samochodów w ciągu roku.

Chcielibyśmy podziękować Wam, czytelnikom i naszym klientom, za ten pełen emocji rok. Życzymy Wam szczęśliwych i spokojnych świąt oraz udanego wypoczynku. Liczymy na kolejne spotkania w 2016 roku, bo już wkrótce czeka nas następny jakościowy skok: Opel Astra Sports Tourer.

Źródło: Informacja Prasowa Opel.