Dwie światowe premiery Opla i niepowtarzalne opracowanie projektowe elektrycznego roweru.

Dwie światowe premiery Opla i niepowtarzalne opracowanie projektowe elektrycznego roweru.

 

  • W Genewie debiutuje nowy SUV Mokka i mocna, nowa Astra OPC
  • Opel przedstawia „RAD e” – pierwszy rower elektryczny zaprojektowany zgodnie z zasadami konstrukcyjnymi stosowanymi w motoryzacji
  • Nowa Insignia 2,0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM z niepowtarzalnym, sekwencyjnym systemem podwójnego doładowania
  • Usprawnienia modeli w roku 2012: jeszcze więcej silników oszczędzających paliwo i zmniejszających koszty
  • Opel obchodzi 150 rocznicę swojego istnienia: od maszyn do szycia do zdobywających najwyższe nagrody samochodów.

Rüsselsheim/Genewa. Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie Opel prezentuje dwie światowe premiery (6-18 marca 2012 r.) – czyli Mokkę, całkowicie nowego SUVa typu subcompact i mocną, nową Astrę OPC. Dzięki nowemu modelowi Mokka, odzwierciedlającemu motto tegorocznej wystawy „Droga do przyszłości”, Opel jest pierwszym niemieckim producentem wkraczającym do szybko rozrastającego się segmentu SUV-B.

Wprowadzając nową Mokkę i Astrę OPC Opel nie tylko poszerza swoją ofertę samochodów, ale dostarcza jeszcze więcej emocji. Nowe, kompaktowe i sportowe coupé, Astra OPC z silnikiem o mocy 206 kW/280 KM to najmocniejsza Astra w historii.

Ale powodów do świętowania jest więcej, ponieważ w tym roku Opel obchodzi 150-lecie swojego istnienia. Oprócz dwóch światowych premier marka ta prezentuje w Genewie swoje futurystyczne opracowanie projektowe, jakim jest elektryczny rower „RAD e”.

Dzięki temu historycznemu nawiązaniu do wczesnego okresu działalności Opla jako producenta rowerów, RAD e stanowi kolejny element realizowanej przez tę markę strategii transportu elektrycznego i reprezentuje wizję w pełni zintegrowanej, indywidualnej koncepcji transportu miejskiego.

Wraz z rozpoczęciem sprzedaży Ampery, pierwszego seryjnie produkowanego samochodu elektrycznego od europejskiego producenta, który dzięki wydłużonemu zasięgowi dojedzie wszędzie, marka buduje nowy segment w europejskim przemyśle motoryzacyjnym i podkreśla swoją rolę wyznacznika trendów w kwestii nowoczesnych rozwiązań w transporcie elektrycznym.

Ponadto w Genewie Opel zaprezentuje jeszcze jedno nowoczesne rozwiązanie technologiczne.  Jest to debiutujący w Insigni, dynamiczny i bardzo oszczędny dieslowski silnik 2,0 BiTurbo CDTI wyposażony w sekwencyjny system podwójnego doładowania z dwiema, oddzielnymi chłodnicami powietrza doładowanego. Insignia 2,0 BiTurbo CDTI dostarcza 143 kW/195 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Zużycie paliwa zaczyna się od 4,9 litra na 100 kilometrów (emisje CO2 na poziomie 129 g/km). Jest to zatem jeden z najbardziej oszczędnych pod względem zużycia paliwa samochodów średniej wielkości.

Światowa premiera: nowy Opel Mokka – kompaktowe rozmiary, wielki charakter

Pomimo długości wynoszącej 4,28 metra, Mokka bez problemu może pomieścić pięć osób siedzących wyżej niż zwykle. Samochód ten jest kolejnym elementem wizji Opla, dotyczącej połączenia atrakcyjnego designu z innowacyjnymi technologiami i najlepszymi na rynku funkcjami, w celu zapewnienia dostępu do nich szerszej rzeszy klientów. Dynamiczną jazdę zapewniają trzy oszczędne silniki, w tym benzynowa jednostka
o pojemności 1,6 litra (85 kW/115 KM) i turbodoładowana jednostka o pojemności 1,4 l
(103 kW/140 KM) oraz silnik 1,7 CDTI (96 kW/130 KM). Poziom bezpieczeństwa podnoszą najnowocześniejsze technologie wprowadzane do segmentu SUV-B, na przykład systemy wspomagające kierowcę bazujące na przedniej kamerze Opel Eye, kamerze wstecznej, niepowtarzalnym uchwycie rowerowym FlexFix i siedzeniach zatwierdzonych przez AGR.

Dynamika jazdy w nowym modelu Mokka została dostosowana do potrzeb życia w mieście przy zachowaniu wszystkich zalet samochodu przeznaczonego do jazdy terenowej. Z tego właśnie powodu, oprócz napędu na przednie koła (FWD), w modelu Mokka można również zamontować napęd na wszystkie koła (AWD), co zapewnia jeszcze lepszą kontrolę toru jazdy i przyczepność do nawierzchni. Jest to oszczędna, inteligentna i niedroga technologia, która zmienia Mokkę z solidnego miejskiego SUVa w znakomity samochód terenowy. W warunkach dobrej przyczepności do nawierzchni, na przykład na drogach asfaltowych, Mokka działa w trybie FWD, gdzie cały moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła. Pomaga to w utrzymaniu ekonomicznego poziomu spalania. Jednak w celu poprawienia właściwości jezdnych i przyczepności do nawierzchni, moment obrotowy automatycznie rozdzielany jest na oś przednią i tylną, w zależności od stylu jazdy lub warunków drogowych. Na bardzo śliskich nawierzchniach podział momentu obrotowego między przodem i tyłem osiąga wartość 50-50. Ogólnie mówiąc, kierowca ma do dyspozycji system, który automatycznie dostosowuje się do panujących warunków drogowych. Cały system AWD waży zaledwie 65 kilogramów, przez co nie ma on negatywnego wpływu na ekonomię spalania. Elementy wyposażenia zwiększające przyjemność prowadzenia dostępne jako standard we wszystkich wersjach Mokki to elektroniczny system stabilizacji (ESC), system kontroli trakcji (TC), jak również asystent ruszania pod górę (HSA) i system kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC) – które zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy na pochyłym terenie.

Światowa premiera: Astra OPC – najmocniejsza Astra w historii

W Genewie odbędzie się światowa premiera Astry OPC – sportowej wersji Astry GTC. Turbodoładowany, benzynowy silnik o pojemności 2 litrów (206 kW/280 KM) z wtryskiem bezpośrednim dostarcza maksymalnie 400 NM momentu obrotowego i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Nigdy wcześniej Astra nie była tak szybka. Jednym z ważniejszych elementów Astry OPC jest jej wysokiej klasy zawieszenie HiPerStruts, które nie powoduje strat mocy silnika. W połączeniu z systemem podwozia FlexRide, posiadającym dedykowany tryb jazdy Sport i OPC, Astra OPC zapewnia znakomite właściwości jezdne. Tryb standardowy odznacza się wysokim komfortem jazdy, podczas gdy specjalny tryb sportowy sprawia, że samochód jest dużo bardziej dynamiczny. Tryb OPC przenosi kierowcę do trzeciego wymiaru: wyostrza się reakcja układu kierowniczego, samochód w wyraźny sposób reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, a podwozie oferuje maksymalną przyczepność do nawierzchni.

Ale model OPC idzie o jeden krok dalej: na przedniej osi posiada on mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Zwiększa to stabilność i przyczepność do nawierzchni, innymi słowy, samochód lepiej trzyma się drogi podczas wychodzenia z zakrętów przy dużych prędkościach – nawet przy mokrej nawierzchni.

Astra OPC posiada również sportowe, kubełkowe siedzenia wyposażone w najnowocześniejszą technologię. Obydwa przednie siedzenia wzmacniają odczucie sportowej i dynamicznej jazdy, co jest zasługą nowoczesnego, lekkiego materiału z jakiego są wykonane, niżej ustawionego siedziska i udoskonalonego podparcia bocznego. Różnica w wadze między nową a konwencjonalną konstrukcją siedzenia wynosi 45 procent. Żaden inny producent samochodów osobowych na świecie nie zastosował w samochodzie produkcyjnym blachy organicznej i materiału kompozytowego. Nowe siedzenie posiada
18 możliwości różnych ustawień. Wszystkie nowe i niepowtarzalne technologie OPC musiały przejść test wytrzymałości obejmujący 100 000 kilometrów na sławnym torze wyścigowym Nürburgring w Niemczech. 100 000 kilometrów w trudnych warunkach na pętli północnej tego toru odpowiada 180 000 kilometrów przejechanych w normalnych okolicznościach.

Astra OPC, podobnie jak Astra GTC, jest produkowana w zakładzie General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach.

Elektryczny rower Opla „RAD e” przedstawia wizję przyszłości

Opel w Genewie prezentuje opracowanie projektowe „RAD e” – futurystyczny rower elektryczny, który stanowi część realizowanej przez tę markę strategii transportu elektrycznego. RAD e – pierwszy rower elektryczny zaprojektowany zgodnie z zasadami konstrukcyjnymi i produkcyjnymi stosowanymi w motoryzacji – posiada wiele cech charakteryzujących typowy dla Opla styl designu, jak na przykład elementy w kształcie bumerangu kojarzone z Amperą i koncepcyjnym samochodem RAK e. Technologia pedelec z elektrycznym silnikiem o mocy 250 W wspomaga rowerzystę podczas pedałowania i zapewnia elektrycznie wspomagany zasięg od 60 do 145 kilometrów. Jego maksymalna prędkość wynosi 25 kilometrów na godzinę. RAD e można używać dla rozrywki lub w miejscach, w których jazda samochodem podlega ograniczeniom, lub nie jest możliwa. Prezentacja RAD e przypada na czas, w którym przewiduje się, że rowery elektryczne będą odgrywać coraz większą rolę w zintegrowanych w przyszłości koncepcjach transportu miejskiego, łączących rowery elektryczne, samochody i autobusy. Akumulator RAD e można naładować podczas jego transportu z tyłu Mokki w niepowtarzalnym uchwycie rowerowym Opla FLexFix.

RAD e jest również stylowo przygotowanym przypomnieniem wczesnego okresu działalności Opla jako producenta rowerów. W kontekście 150 rocznicy istnienia Opla, projektanci stworzyli opracowanie, które jednocześnie ma znaczenie historyczne i przedstawia wizję przyszłości.

Nowa Insignia 2,0 BiTurbo CDTI poszerza ofertę modeli diesla

Goście odwiedzający genewskie targi będą mieli sposobność uzyskać więcej informacji na temat dynamicznego i bardzo oszczędnego, dieslowskiego silnika 2,0 BiTurbo CDTI, który debiutuje w Insigni – flagowym modelu Opla. Insignia 2,0 BiTurbo CDTI dostarcza 143 kW/195 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Zużycie paliwa zaczyna się od 4,9 litra na 100 kilometrów (emisje CO2 na poziomie 129 g/km). Jest to zatem jeden z najbardziej oszczędnych pod względem zużycia paliwa samochodów średniej wielkości. Sercem silnika jest sekwencyjny system podwójnego doładowania – technologia, która dotąd zarezerwowana była dla kilku droższych marek. W innowacyjnym systemie BiTurbo w Insigni dwie turbosprężarki różnej wielkości pracują osobno lub razem. Wśród konkurencji Opel jest jedynym producentem w segmencie samochodów średniej wielkości, który oferuje ten zaawansowany, sekwencyjny system doładowania z dwiema niezależnymi chłodnicami powietrza doładowanego w silniku diesla.

Podczas opracowywania silnika 2,0 BiTurbo CDTI w głównej mierze skupiono się na zapewnieniu szybkiego wzrostu ciśnienia powietrza doładowanego w niskim zakresie prędkości obrotowej przy jednoczesnym zachowaniu szybszej reakcji na naciśnięcie pedału przyspieszenia przy średnich obr/min. Ilość powietrza jest idealnie dostosowana do prędkości obrotowej oraz potrzeb dwóch turbosprężarek różnej wielkości. Przy niskich obr/min dodatkowy, chłodzony cieczą intercooler, sprzężony wyłącznie z mniejszą turbosprężarką, zapewnia bezpośredni przepływ odpowiedniej ilości powietrza do komory spalania. W średnim zakresie prędkości obrotowej do akcji w coraz większym stopniu włącza się większa i mocniejsza turbosprężarka. Wytwarzany przez nią większy strumień powietrza chłodzony jest za pomocą większego, konwencjonalnego intercoolera. Opel jest pierwszym producentem samochodów osobowych, który zastosował taki podwójny system doładowania.

W tej popularnej linii samochodów osobowych odnaleźć można jeszcze więcej innowacji: każdy wariant z napędem na wszystkie koła wkrótce dostępny będzie z podwoziem SuperSport, które obejmuje przednie zawieszenie z Insigni OPC (Opel Performance Center) z zawieszeniem HiperStruts i hamulcami Brembo. Wszystko to wyostrza dynamikę jazdy. Ponadto nowe, oparte na technice radarowej systemy wspomagające kierowcę zwiększają poziom bezpieczeństwa aktywnego w Insigni.

Inne udoskonalenia modeli

Opel nieustannie poszerza i udoskonala gamę swoich modeli. Na rok 2012 Opel wprowadził na rynek nową wersję CNG ecoFLEX siedmioosobowej Zafiry o najdłuższym w tej klasie zasięgu przy zasilaniu gazem ziemnym, wynoszącym do 530 km –więcej niż dotychczasowa granica 500 km.

Zafira Tourer 1,6 CNG Turbo ecoFLEX posiada 110 kW/150 KM mocy, 200 Nm momentu obrotowego i osiąga maksymalną prędkość 200 km/h. Samochód ten zużywa zaledwie 4,7 kilograma (7,2 m3) gazu ziemnego na 100 kilometrów w cyklu mieszanym, co wynosi o przynajmniej sześć procent mniej niż w przypadku poprzedniego modelu CNG Zafiry.

Z myślą o oszczędnych klientach, którzy zwracają również uwagę na kwestie związane z ochroną środowiska, Opel poszerza i udoskonala swoją ofertę silników zasilanych płynnym gazem (LPG), wprowadzając nowy, mocny, ekonomiczny silnik LPG Turbo ecoFLEX o pojemności 1,4 litra.

Silnik ten dostępny jest w dwóch wersjach: 103 kW/140 KM o momencie obrotowym wynoszącym 200 Nm w 5-drzwiowej Astrze Sports Tourer oraz 88 kW/120 KM (175 Nm) w Merivie. Poziom emisji CO2 w trybie LPG tego zgodnego z Euro 5 silnika wynosi zaledwie 124 g/km w przypadku Merivy, 129 g/km dla 5-drzwiowej Astry i 132 g/km dla Astry Sports Tourer w cyklu mieszanym. Innymi słowy: poziom emisji CO2 jest o około 15 procent niższy jak w przypadku porównywalnych silników benzynowych. Osoby posiadające silnik LPG mogą również zaoszczędzić do 40 procent na kosztach paliwa.

Oprócz nowej wersji LPG w gamie Merivy, Opel w dalszym ciągu udoskonala również ofertę silników benzynowych i dieslowskich do swojego kompaktowego mistrza elastyczności. Lider segmentu w Europie, wyposażony w tylne drzwi, których zawiasy zamontowano na tylnym słupku, co zapewnia łatwe i wygodne wsiadanie i wysiadanie, otrzymuje zoptymalizowane silniki o większej mocy, lecz mniejszym zużyciu paliwa. Oszczędzający paliwo system Start/Stop dostępny jest we wszystkich wersjach benzynowego silnika o pojemności 1,4 litra. Dzięki technologii Start/Stop zużycie paliwa
w wariancie 1,4 Turbo o mocy 88 kW/120 KM uległo zmniejszeniu z 6,1 do 5,7 litra na 100 kilometrów. W ten sposób oszczędzamy 12 procent. Inżynierowie opracowali również nową wersję tego silnika z 6-stopniową, manualną przekładnią, gdzie moment obrotowy osiąga wartość 200 Nm, o 14 procent (25 Nm) więcej niż w przypadku wariantu z 5-stopniową przekładnią. W tym sensie zwiększa się przyjemność prowadzenia Merivy, bez konieczności częstej zmiany biegów. Klientom, którzy lubią komfort jazdy Opel ma do zaoferowania dieslowski silnik 1,7 CDTI o mocy 81 kW/110 KM z 6-stopniową, automatyczną przekładnią. Jednostka ta, obecnie dostępna w Merivie, jest o 10 KM mocniejsza od poprzedniej wersji 1,7 CDTI z automatyczną przekładnią, chociaż emituje tylko 160 g/km CO2 – o osiem gramów na kilometr mniej niż poprzednio.

Dostępna jest inspirowana popularną Corsa Color Edition nowa seria Kaleidoscope tego najlepiej sprzedającego się, małego samochodu Opla. Klienci, którzy pragną, aby ich trzy- lub pięciodrzwiowa Corsa miała jeszcze bardziej uderzający i niepowtarzalny wygląd mogą teraz wybrać jeden z dwóch najlepszych na rynku kolorów metallic nadwozia: pepperdust i technical grey. Łączą się one z błyszczącym czarnym dachem, czarnymi oprawkami lusterek i dostępnym po raz pierwszy czarnym grillem. Uderzająco kolorowe oprawki wylotów powietrza współgrające ze wstawkami na drzwiach wykończonymi polerowanym lub matowym chromem wprowadzają do wnętrza Corsy Kaleidoscope wyraźne akcenty. Opel, gotowy na rok obchodów 150-lecia swojego istnienia, wystawił Corsę, Merivę, Astrę i Insignię jako jubileuszowe modele, opatrzone znaczkiem „150 years Opel”. Posiadają specjalne elementy zwiększające komfort i oferują dodatkowe wyposażenie za znacznie mniejszą cenę. Klienci, którzy pragną, aby ich samochody były jeszcze bardziej wyjątkowe,mają taką możliwość dzięki jubileuszowemu wariantowi wykończenia „150 years Opel”. Opel w jeszcze większym stopniu udoskonalił swoje niepowtarzalne technologie takie, jak zintegrowany uchwyt rowerowy FlexFix. Jego druga generacja, dostępna w Astrze Sports Tourer i Zafirze Tourer, może teraz przewieźć większą masę i po rozszerzeniu umożliwia transport maksymalnie czterech rowerów naraz.

{loadposition NC}