Wzrosła sprzedaż samochodów osobowych marki Opel

astra_nowa_kombiW styczniu firma Opel osiągnęła znakomite wyniki na ważnym niemieckim rynku: sprzedaż samochodów osobowych tej marki wzrosła prawie o 22 procent w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku. Sprzedano około 16 500 egzemplarzy.

Dla producenta z Rüsselsheim to najlepszy styczeń od 2008 roku. Marka odnotowała znacznie większy wzrost niż cały rynek samochodów osobowych, dla którego analogiczny wskaźnik wyniósł 3,4 procent. Udział firmy Opel w rynku samochodów osobowych również się zwiększył — o 1,2 punktu procentowego, do 7,6 procent. To najlepszy wynik za styczeń od 8 lat.

Znakomity początek nowego roku firma Opel zawdzięcza głównie dużemu popytowi na nową Astrę. W styczniu sprzedano ponad 1 700 sztuk modelu obecnej generacji, wprowadzonego na rynek w październiku zeszłego roku. Oznacza to wzrost o ponad 120 procent w porównaniu z wynikiem poprzedniej Astry ze stycznia 2015 roku. Astra zajmuje drugie miejsce w klasie kompaktowej (segment C). Na samochód nagrodzony Złotą Kierownicą w całej Europie złożono już ponad 100 000 zamówień.

Kolejnym samochodem, który przyczynił się do sukcesu na niemieckim rynku, była Meriva: liczba nowych rejestracji mistrza funkcjonalności marki Opel wzrosła o około 22 procent, czyli do ponad 1 300 egzemplarzy, co daje temu modelowi pierwsze miejsce w kategorii minivanów z segmentu B.

„Po owocnej końcówce 2015 roku udało nam się utrzymać tempo w styczniu. Mamy za sobą naprawdę dobry początek: nasza ofensywa produktowa przynosi efekty. W kwietniu spodziewamy się dalszego przyspieszenia, gdy w salonach sprzedaży pojawi się także Astra Sports Tourer” — powiedział Jürgen Keller, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i serwisu w firmie Opel w Niemczech.

Liczby na podstawie wstępnych danych z Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA)

Źródło: Opel Media Polska