Światowa premiera Astry OPC – najmocniejsza Astra w historii

Światowa premiera Astry OPC – najmocniejsza Astra w historii.


  • Wysokiej klasy, sportowa wersja Astry GTC z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2 litrów
  • 206 kW/280 KM mocy, 400 Nm momentu obrotowego i maksymalna prędkość 250 km/h
  • Ekskluzywne, sportowe podwozie z dyferencjałem o ograniczonym poślizgu i hamulcami brembo
  • Wysokiej klasy, lekkie siedzenia kubełkowe z prestiżowym znakiem jakości „AGR”

Nowy Opel Astra GTC jest bardzo ostry: podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Genewie, 6 marca 2012 r. odbędzie się światowa premiera wysokiej klasy wersji OPC (Opel Performance Center) tego modelu. Wiosną 2012 r. ten nowy samochód dołączy do oferty wyścigowych, kompaktowych coupé Opla. Astrę OPC napędza turbodoładowany, benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, o pojemności 2 litrów, mocy 206 kW/280 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Jednostka ta sprawia, że Astra OPC osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Nigdy wcześniej Astra nie była tak szybka.

 

Ten turbodoładowany, czterocylindrowy silnik sprawia, że Astra jest najmocniejszym samochodem w gamie kompaktowych modeli Opla. Aby uzyskać jak najlepsze osiągi silnika zoptymalizowano zarówno kanały dolotowe, jak i układ wydechowy. Do jednostki tej dostosowano również wysokiej klasy podwozie. Zgodnie z najlepszymi tradycjami OPC, samochód ten był testowany i dopracowywany na Pętli Północnej („Nordschleife”) toru wyścigowego Nürburgring w Niemczech. Wszystkie modele OPC testowane są na „Zielonym Piekle” – taką nazwę tej części toru nadał brytyjski kierowca wyścigowy Jackie Stewart. Nie tylko dynamika jazdy jest śrubowana do granic możliwości na tym światowej sławy torze. Klientowi nie może być sprzedany żaden model OPC, który uprzednio nie przeszedł testu wytrzymałości, obejmującego 10 000 kilometrów jazdy na torze Nürburgring. Odpowiada to 180 000 kilometrów jazdy w normalnych warunkach. W takich ekstremalnych warunkach wytrzymałość nowych komponentów jest gwarantowana.

Wysoka jakość: podwozie FlexRide, zawieszenie HiPerStruts i hamulce Brembo

Podwozie Astry OPC zostało przygotowane z myślą zwłaszcza o dynamice poprzecznej i znakomitej przyczepności. Kluczowym składnikiem jest wysokiej klasy przednie zawieszenie Astry GTC – HiPerStruts (High Performance Struts).

Tryb standardowy odznacza się wysokim komfortem jazdy, podczas gdy specjalny tryb sportowy sprawia, że samochód jest dużo bardziej zrywny. Tryb OPC przenosi kierowcę do trzeciego wymiaru: wyostrza się reakcja układu kierowniczego, samochód w wyraźny sposób reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, a podwozie oferuje maksymalną przyczepność do nawierzchni.

Jednak model OPC idzie o jeden krok dalej: na przedniej osi posiada on mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Zwiększa to stabilność i przyczepność do nawierzchni, innymi słowy, samochód lepiej trzyma się drogi podczas wychodzenia z zakrętów przy dużych prędkościach – nawet przy mokrej nawierzchni. „Stworzyliśmy znakomity pakiet, który przekona nawet najbardziej doświadczonych, sportowych kierowców – nie tylko na torze Nürburgring” – wyjaśnia legenda sportów motorowych, Joachim Winkelhock. Wysokiej klasy układ hamulców na przedniej osi, wykonany przez prestiżowego producenta, Brembo, zapewnia dobre osiągi jeśli chodzi o hamowanie i maksymalną stabilność.

Agresywny design: wysokiej klasy Astra pręży mięśnie

Ekskluzywne nadwozie Astry OPC jest wyrazem czystej pasji do mocy i prędkości. Astra GTC, dzięki swojemu wyścigowemu wyglądowi, do tej pory była najbardziej nacechowanym emocjami wyrazem stylu designu Opla, ale wersja OPC pręży mięśnie. Sportowy charakter modelu OPC widoczny jest w specjalnie ukształtowanym przednim i tylnym zderzaku, elementach bocznych i aerodynamicznym spojlerze dachowym oraz dwóch rurach wydechowych w kształcie trapezu. Dostępne są 20-calowe, kute, aluminiowe obręcze kół, które nadają Astrze OPC niepowtarzalny wygląd.

Siedzenia z lekkiego materiału wysokiej jakości

Wnętrze nowej Astry posiada typowe dla modeli OPC elementy wyposażenia, takie jak sportową kierownicę o średnicy 360 milimetrów obszyta skórą oraz sportową deskę rozdzielczą. Kierowca i jego pilot będą mieli do dyspozycji nowe, wysokiej klasy, kubełkowe siedzenia wyposażone w najnowocześniejszą technologię, która debiutuje w segmencie kompaktowych, sportowych coupe. Przednie siedzenia wzmacniają odczucie sportowej i dynamicznej jazdy, jednocześnie umożliwiając ustawienie fotela niżej i zapewniając lepsze podparcie boczne.

W konstrukcji sportowego siedzenia inżynierowie OPC zastosowali blachę organiczną, co obniżyło jego wagę o 45 procent w porównaniu do konwencjonalnego siedzenia. Blacha wypełniona jest materiałem kompozytowym z poliamidu i włókna szklanego. Nowe, wysokiej klasy siedzenie posiada możliwość 18 różnych ustawień. Dodatkowo dostępne są pneumatycznie regulowane poduszki na boki sportowego siedzenia. Dopasowują się one do kształtu każdego ciała i za jednym naciśnięciem klawisza zapewniają podparcie z boku. Klienci mają do wyboru połączenie materiału i morrocany oraz dwa inne rodzaje skórzanej tapicerki.

Opel jest pierwszym producentem samochodów, który oferuje wysokiej klasy siedzenia zatwierdzone przez niezależnych ekspertów zdrowego kręgosłupa AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V.”), począwszy od Signum w 2003 r. AGR zatwierdza swoim znakiem jakości tylko te siedzenia, które spełniają wysokie standardy pod względem ergonomii. Aby uzyskać znak jakości AGR, siedzenie musi spełniać 10 kryteriów. Obejmują one podparcie odcinka lędźwiowego z czterech stron oraz oparcie, którego kontury dokładnie dopasowują się do naturalnej krzywizny kręgosłupa. Tradycja ta jest kontynuowana w nowej Astrze OPC, która wprowadza do segmentu kompaktowych, sportowych coupé jedyne siedzenie zatwierdzone przez AGR.

OPC: osiągi i czysta pasja

Opel Performance Center (OPC), od roku 1999 odpowiedzialny za sportowe akcenty w gamie modeli Opla, jest kluczowym elementem profilu tej marki. OPC opiera się na wysokim poziomie emocjonalności i pasji w odniesieniu do uderzającego designu, najwyższej klasy technologii i nieprzeciętnej dynamiki jazdy. Samochody, których nazwa zawiera „OPC”, uznawane są za najlepsze wersje poszczególnych linii modeli. Obecne modele OPC to Corsa z silnikiem o mocy 141 kW/192 KM (154 kW/210 KM w przypadku serii Nürburgring-Edition), jak również Insignia OPC dostępna jako cztero- lub pięciodrzwiowy sedan i Sports Tourer. Turbodoładowany, benzynowy silnik V6 o pojemności 2,8 litra (239 kW/325 KM) jest najmocniejszym silnikiem produkcyjnym Opla w historii. Maksymalna prędkość Insigni OPC w wersji „Unlimited” wynosi 270 km/h (w zależności od wariantu wyposażenia i przekładni).

Źródło: GM Media Polska

{loadposition NC}