Świetny początek roku dla Opla Astry

W lutym sprzedaż Opla na polskim rynku wyniosła 2 904[1] samochody osobowe i dostawcze do 3,5t, co daje 15,1% wzrostu w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej – 2 523 sztuki. Łączna sprzedaż Opla w tym roku wyniosła 5 872 samochody, czyli o 6,6 % więcej niż w pierwszych dwóch miesiącach zeszłego roku.

astra_nowa_kombiW lutym sprzedaż Opla na polskim rynku wyniosła 2 904[1] samochody osobowe i dostawcze do 3,5t, co daje 15,1% wzrostu w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej – 2 523 sztuki. Łączna sprzedaż Opla w tym roku wyniosła 5 872 samochody, czyli o 6,6 % więcej niż w pierwszych dwóch miesiącach zeszłego roku.

Liderem sprzedaży marki w pierwszych dwóch miesiącach roku jest Opel Astra, którego łączna sprzedaż wyniosła 2 139 sztuk.[2] W całej Europie Opel zebrał już ponad 130 000 zamówień na nową generację Astry, która w ostatnich dniach została uhonorowana prestiżowym tytułem europejskiego „Samochodu Roku 2016”. Na drugim miejscu w rankingu modeli uplasowała się Corsa z wynikiem 1 083 egzemplarze, trzecie miejsce na podium przypadło modelowi Mokka – 941 sztuk.

„Nasze modele radzą sobie doskonale. Astra notuje rekordowe wzrosty, od początku roku sprzedaż tego modelu na polskim rynku wzrosła aż o 46%. Już teraz dużym zainteresowaniem cieszy się nowa generacja Astry w wersji kombi, która w salonach pojawi się za kilka tygodni” – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.

Astra Sports Tourer podobnie jak debiutująca wcześniej wersja pięciodrzwiowa jest lżejsza, bardziej oszczędna i oferuje jeszcze więcej komfortu w porównaniu z poprzednią generacją.  

Konstrukcję wszystkich podzespołów pojazdu podporządkowano zwiększeniu efektywności. Astry Sports Tourer jest do 190 kilogramów lżejsza od poprzedniczki. Tak duża redukcja masy znacząco poprawiła zwrotność pojazdu i przyczyniła się do obniżenia zużycia paliwa. Korzystny wpływ na wrażenia z jazdy nową Astrą ma także zespół napędowy — wszystkie wersje modelu są wyposażone w silniki Opla nowej generacji.

Luty był także kolejnym miesiącem wzrostów sprzedaży samochodów dostawczych Opla. Sprzedaż marki w tym miesiącu zwiększyła się o prawie 48% w porównaniu do zeszłego roku. Łącznie od początku tego roku Opel sprzedał aż 46,5% samochodów dostawczych więcej niż w roku 2015. Liderem wzrostu jest Movano, którego sprzedaż w 2016 roku zwiększyła się dwukrotnie. Dużą popularnością cieszy się również Vivaro Kombi, które nieprzerwanie jest liderem segmentu minibus.   

[1] Dane wg PZPM na podstawie CEP

Źródło: Opel Media Polska.