Produkcyjna wersja Opla Ampery: światowa premiera w Genewie


Produkcyjna wersja Opla Ampery: światowa premiera w Genewie

  • Media iopinia publiczna zachwalają rewolucyjną technologię
  • Już 1 000rezerwacji w całej Europie
  • Opelogłasza ostateczny koszt dla nabywcy
  • Kliencioraz ambasadorka marki, Katie Melua, z niecierpliwością wypatrują rozpoczęciasprzedaży
  • Wybór trybów jazdy zapewniających optymalnezarządzanie energią

Opel AmperaOpel Ampera jest gotowy,aby stworzyć całkowicie nowy segment na europejskim rynku motoryzacyjnym. Pięciodrzwiową,czteromiejscową Amperę, której rozpoczęcie produkcji zaplanowano na drugiepółroczne tego roku, zaprojektowano tak, aby zapewnić wszystkie korzyścipłynące z pojazdu z napędem elektrycznym, a jednocześnie wyeliminować wszelkieobawy związane z zasięgiem auta. Produkcyjna wersja Ampery będzie mieć swojąświatową premierę podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie (organizowanym wdniach 3 – 13 marca). Do chwili obecnej Amperę zarezerwowało około 1 000klientów w całej Europie, przy czym połowa z nich to klienci korporacyjni.

 

 

Ampera już otrzymaławiele nagród przyznawanych przez prasę branżową i opinię publiczną. Tarewolucyjna koncepcja technologiczna przekonała czytelników magazynu AutoZeitung, którzy przyznali jej tytuł „AutoTrophy 2010” w kategorii pojazdów elektrycznych. Ampera zdobyła równieżdrugie miejsce w kategorii „ZielonejKierownicy 2010” (Green Steering Wheel), specjalnej kategorii nagrody „Złotej Kierownicy” (Golden SteeringWheel) przyznawanej przez czytelników i jury magazynów Bild oraz Bild amSonntag. Szanowne jury magazynu Auto Test przyznało jej nagrodę „e-samochodu 2010 roku” w kategorii „Innowacja/Technologiczna Koncepcja Roku”.Charakterystyczna dla Ampery przyjazność dla użytkownika przyniosła jej „Nagrodę zielonej technologii” (GreenTechnology Award) przyznawaną przez brytyjskie czasopismo What Car? oraznagrodę „Innovation Trophy”przyznawaną przez L’Automobile Magazine we Francji w roku 2009.

 

W przeciwieństwie do konwencjonalnego pojazduelektrycznego, Opel Ampera może zostać tym jedynym samochodem, jaki w ogólebędzie potrzebny”, mówi AlainVisser, Wiceprezes Opla ds. sprzedaży, marketingu i usług posprzedażnych. „Ampera oferujewszystko, co potrzeba: rewolucyjny napęd, progresywną stylistykę, doskonałebezpieczeństwo, wysoką jakość i przyjazne użytkownikowi funkcje, a wszystko tow połączeniu z doskonałą dynamiką jazdy.”

Innowacyjna technologia zacałkowitą cenę od 42 900 euro

W przeciwieństwie doinnych producentów, Opel oferuje Amperę po jednolitej cenie wynoszącej 42 900 euro(zalecana cena detaliczna, w tym VAT) w całej Europie. Ponieważ poziomy wyposażeniaróżnić się będą w zależności od rynku, mogą się różnić również ceny wzależności od kraju. Stosowana przez Opla polityka cenowa eliminujenatomiast zamieszanie cenowe poprzez podanie całkowitego kosztu samochodu iakumulatora.

Produkcyjna wersja Opla Amperynie odbiega od celów postawionych na etapie konstrukcyjnym. Dziękizastosowanemu wyjątkowemu układowi napędowemu zapewniającemu doskonałeprzyspieszenie, wysokiemu poziomowi wyrafinowania i wszystkim zaletom pojazdu znapędem elektrycznym, pięciodrzwiowa Ampera pomieści czterech pasażerów izapewni im odpowiednią przestrzeń bagażową.

Jej uderzająca stylistyka pozostajebliska wczesnym projektom wersji koncepcyjnych. Amperęcechuje DNA nowego języka stylistyki Opla – doskonale widoczny grill, wyrazistelogo Opla i śmiałe reflektory przednie w kształcie bumerangu. Każdy elementAmpery zaprojektowano i poddano analizie pod kątem efektywności, co sprawia, iżAmpera jest jednym z najbardziej aerodynamicznych, a przy tym ekonomicznychpojazdów dostępnych na rynku. Wnętrze Ampery pełne jest elementów odpowiednichdla przełomowego pojazdu, od głośników marki BOSE po ekrany dotykowe.

ePionierzy i Katie Melua z niecierpliwością oczekująrozpoczęcia sprzedaży

Ampera już elektryzujegrupę ePionierów w całej Europie. Około 400 pionierów zarejestrowało się nastronie www.opel-ampera.com jakopotencjalni klienci. Otrzymują oni ekskluzywne informacje i usługi, będą onirównież pierwszymi osobami, które zasiądą za kierownicą Ampery podczas jazdtestowych i skorzystają z szeregu innych korzyści.

Oczekując narozpoczęcie sprzedaży Ampery ePionierzy wymieniają się opiniami na tematprzyszłości motoryzacji. Coraz więcej kierowców przekonanych jest, iżprzyszłość mobilności człowieka związana jest z pojazdami z napędem elektrycznym.Thomas A. z miejscowości Ebersbach w Niemczech jest pewien, iż „nadchodzi epoka e-mobilności.  Ampera jest na to przygotowana, ponieważ niedotyczy jej większość problemów związanych z zasięgiem.” Konstruktor Hans-UlrichH. z miejscowości Lindau w Niemczech jest przekonany, że „elektryczność z odnawialnych źródeł energii określać będzie światjutra.” Zwolennik organizacji Greenpeace jest zdania, iż Ampera stanowi logiczneuzupełnienie przyjaznej środowisku elektryczności oraz ostateczne ogniwozamykające „obwód ekologiczny”. RalphG. z miejscowości Matloch w Wielkiej Brytanii stwierdza z kolei, iż „nawet jeśli rozwój paliw alternatywnych maprzed sobą jeszcze daleką drogę, wydaje się, że Ampera stanowi pierwszy praktycznykrok w odpowiednim kierunku.”

Wiele osób, w tym wieluePionierów zgadza się z ambasadorką marki Opel, Katie Meluą, która podczas swejrozpoczynającej się w marcu europejskiej trasy koncertowej podróżować będzieAmperą: „Podoba mi się sposób, w jaki ochronęi przyjazność dla środowiska zrealizowano w Amperze, a także to, jak tenekologiczny samochód uosabia emocje i smak życia,” powiedziała w Londyniebrytyjska piosenkarka.

Odpowiednia na każdy rodzaj podróży

Rewolucyjny Opel Amperastanowić będzie pierwszy bezemisyjny samochód z napędem elektrycznym oferowanyw Europie i odpowiedni do codziennej jazdy. W przeciwieństwie do konwencjonalnego pojazdu z napędem elektrycznym Amperaeliminuje obawy związane z zasięgiem. Zapewnia kierowcom pewność i spokój, żenie zostaną nagle z wyczerpanym akumulatorem.

Po rozładowaniuzastosowany w Amperze akumulator naładować można ponownie w ciągu około czterechgodzin, podłączając pokładowy układ ładowania do standardowego, domowegogniazda 230 V. Ponieważ akumulator naładować można bezproblemowo, bezkonieczności posiadania specjalnego osprzętu do ładowania, większość Amperprzez cały czas będzie napędzanych elektrycznie. Podczas niezależnych badańustalono, iż około 80% europejczyków przejeżdża dziennie poniżej 60km, tak więcAmpera z łatwością spełni ich oczekiwania. Przez pierwszych 40 – 80 km (wzależności od ukształtowania terenu, stylu jazdy i temperatury otoczenia)energia dostarczana jest z 16-kWh akumulatora litowo-jonowy. Podczas jazdy zwykorzystaniem energii elektrycznej zapewnianej przez akumulator Ampera niezużywa paliwa i nie emituje spalin. W przypadku dłuższych podróży napędzanypaliwem silnik/generator zwiększa całkowity zasięg pojazdu do ponad 500 km przypełnym zbiorniku paliwa. Tego rodzaju technologia zwiększająca zasięg pojazdusprawia, iż Ampera jest pierwszym samochodem elektrycznym gwarantującym wygodęoferowaną przez pojazd konwencjonalny.

Cztery tryby jazdy, od miejskiego posportowy, gwarantują ekonomiczność i radość płynącą z jazdy

Wyjątkowo cichy silnikelektryczny o mocy 111 kW/150 KM pozwala na uzyskanie momentu obrotowego rzędu370 Nm przy ruszaniu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu. Pozwala on równieżAmperze na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 9s i rozwinięcie maksymalnejprędkości wynoszącej 161 km/h.

Umieszczony na konsolicentralnej przycisk „Drive Mode” pozwala kierowcy na wybór trybu jazdy –normalny, sportowy, górski lub miejski. Tryby te pozwalają na optymalizacjęzarządzania energią w zależności od dominującego stylu jazdy oraz panujących nadrodze warunków.

Tryb Normalny jest trybemdomyślnym Ampery, przewidzianym do najczęstszego stosowania i zapewnienia maksymalnejefektywności. Kiedy poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej poziomuładowania, Ampera przechodzi w tryb rozszerzonego zasięgu, w którym silnikspalinowy uruchomiony zostaje automatycznie celem podtrzymania ładowania izapewnienia rozszerzonego zasięgu podróży. Stan ładowania akumulatora zapewniarównież hamowanie regeneracyjne, co pozwala na wyłączenie silnika na dłuższychodcinkach zjazdowych.

Tryb Sportowy automatycznie zmienia konfiguracjępedału przyspieszenia celem zapewnienia szybszej reakcji. Choć nie zapewnia onwiększej mocy, gwarantuje jednak większą wrażliwość na naciśnięcie pedałuprzyspieszenia przez kierowcę.

Tryb Górski automatycznie dostosowuje system dozapewnienia mocy niezbędnej w terenie górzystym, w którym konwencjonalny pojazdelektryczny może napotykać na problemy. Tryb górski pozwala na rozszerzeniezasięgu zanim akumulator osiągnie najniższy poziom naładowania. Kierowcypowinni wybierać ten tryb po całkowitym naładowaniu lub na 10 do 15 minut przedwjechaniem na teren górzysty, aby móc wykorzystać pełną moc pojazdu nadłuższych podjazdach.

Tryb Miejski dostosowuje tryb zarządzaniaakumulatorem do potrzeb codziennych dojazdów do pracy. Wybór trybu Miejskiegopowoduje natychmiastowe zwiększenie zasięgu i pozwala na zaoszczędzenie energiiznajdującej się w akumulatorze. Po jego wyłączeniu wyłączana jest równieżfunkcja rozszerzenia zasięgu, a Ampera jest w tym momencie w stanie skorzystaćz energii znajdującej się w akumulatorze i poruszać się wyłącznie na napędzie elektrycznym,np. na obszarach miejskich lub w strefach ograniczeń.

{loadposition NC}