Opel Ampera zdobywa nagrodę Auto Trophy drugi rok z rzędu

Opel Ampera zdobywa nagrodę Auto Trophy drugi rok z rzędu

  • Rewolucyjny samochód o napędzie elektrycznym faworytem czytelników magazynu Auto Zeitung
  • Przyjazna dla środowiska jazda o nieograniczonym zasięgu

Rüsselsheim/Düsseldorf. Opel Ampera po raz drugi z rzędu zdobył przyznawaną co roku, niemiecką nagrodę Auto Trophy. W kategorii samochodów o napędzie elektrycznym samochód zyskał wyraźną przewagę nad 17 rywalami.

Ampera zdobyła 40,2% głosów z 100 000 czytelników motoryzacyjnego magazynu, a wynik ten uczynił z niej niekwestionowanego zwycięzcę. To kolejna, znaczna poprawa w stosunku do wyniku z poprzedniego roku. Najbliżsi współzawodnicy Ampery, Fisker Karma (15,2%) i Tesla Roadster (10,6%) uzyskały znacznie gorsze wyniki.

Dyrektor Generalny Opel/Vauxhall, Karl-Friedrich Stracke, odebrał nagrodę podczas ceremonii wręczania nagród na motoryzacyjnym forum Meilenwerk w Düsseldorfie. Powiedział, że tak wyraźne zwycięstwo świadczy o uznaniu czytelników dla tej innowacyjnej i wyjątkowej koncepcji napędu. „Dzięki rewolucyjnej Amperze Opel staje się liderem w dziedzinie elektrycznej mobilności. System zastosowany w Amperze daje nam szansę na uniezależnienie się od nieodnawialnych źródeł energii, bez konieczności znoszenia ograniczeń codziennej użyteczności i zasięgu.”

Ampera, która jest obecnie dostarczana do salonów dealerskich (pierwsze egzemplarze w Polsce pojawią się pod koniec czerwca 2012), to pierwszy samochód o napędzie elektrycznym, który umożliwia mobilną jazdę „w dowolne miejsce, w dowolnym czasie”. Pięciodrzwiowy sedan oferuje przestrzeń dla czterech dorosłych osób i ich bagażu. Pakiet akumulatorów litowo-jonowych o mocy 16 kWh zasila elektryczną jednostkę napędową o mocy 111 kW/150 KM. W zależności od techniki jazdy, terenu i temperatury zapewnia on od 40 do 80 km jazdy przy wyłącznie elektrycznym napędzie i przy zerowym poziomie emisji CO2. Koła Ampery zawsze są napędzane energią elektryczną. Ilekroć akumulator osiągnie swój minimalny poziom naładowania, silnik benzynowy zostaje automatycznie uruchomiony i zasila prądnicę, która dostarcza energię do elektrycznej jednostki napędowej. To powoduje rozszerzenie zasięgu jazdy do ponad 500 km, bez konieczności zatrzymywania się na stacji paliw.

żródło: GM Media

{loadposition NC}