Modele na nowy rok z bardziej ekonomicznymi jednostkami napędowymi
- Agila: mocniejsza jednostka benzynowa 1.2 ecoFLEX z technologią Start/Stop emituje zaledwie 116 g/km CO
- Corsa: 1.3 wersja CDTI od teraz dostępna z technologią Start/Stop
- Astra: bardziej ekonomiczne silniki 1.7 CDTI i nowy silnik 1.4 Turbo o mocy
88 kW/120 KM - Meriva: trzy nowe silniki wysokoprężne, w tym ecoFLEX o poziomie emisji wynoszącym 119 g/km CO2
- Insignia: 2.0 CDTI od teraz z systemem Adaptive 4×4; emisja w wersji ecoFLEX ograniczona do 129 g/km CO2
- Oferta lekkich pojazdów dostawczych: zmodyfikowane Vivaro i zupełnie nowa generacja Movano
Konstruktorzy Opla nigdy nie spoczywają na laurach, dlatego na Rok 2011 przygotowali ofertę produktową z szeregiem istotnych udoskonaleń związanych ze zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2. Wprowadzono technologię Start/Stop, a do oferty modeli Insignii dołączono jednostkę wysokoprężną z oplowskim systemem napędu Adaptive 4×4.
Agila: większa moc, niższy poziom emisji z udoskonalonego silnika benzynowego
o pojemności 1.2 l
W najnowszej ofercie modelu Agila znajduje się nowa jednostka benzynowa ecoFLEX o mocy 69 kW/94 KM i pojemności 1.2 l, zastępująca poprzedni silnik (który osiągał moc 63 kW/86 KM). Wykorzystuje ona technologię Start/Stop, zmienną synchronizację zaworów wlotowego i wylotowego, co przekłada się na większą ekonomiczność.
Agila 1.2 l zużywa zaledwie 5,0 litrów benzyny na 100 km i emituje 116 g CO2 w wersji z technologią Start/Stop, czyli o około 2,5 procent mniej niż ten sam silnik bez tej funkcji. W cyklu miejskim technologia Start/Stop pozwala na zmniejszenie poziomu emisji spalin o 9 procent.
Regulowana w pionie kierownica montowana jest obecnie standardowo we wszystkich modelach.
Corsa: obecnie oferowana z technologią Start/Stop i w bardziej efektywnej, najdoskonalszej wersji OPC
Ograniczająca poziom zużycia paliwa technologia Start/Stop oferowana jest opcjonalnie w Corsie 1.3 CDTI o mocy 55 kW/75 KM, a także w Corsie Van, pierwszym niewielkim vanie w tym segmencie. Zamiast pracy na biegu jałowym na światłach lub przejeździe kolejowym silnik zostanie automatycznie wyłączony, kiedy kierowca wrzuci bieg jałowy
i zdejmie stopę z pedału sprzęgła. Gdy zapali się zielone światło, kierowca jedynie naciśnie pedał sprzęgła, aby ponownie uruchomić silnik, wrzucić pierwszy bieg i ruszyć. Wyeliminowanie czasu pracy na biegu jałowym prowadzi do niższego poziomu emisji gazów cieplarnianych przez silnik i także niższego poziomu hałasu.
{googleAds}
{/googleAds}
Najdoskonalsza w ofercie, przykuwająca wzrok Corsa OPC w dalszym ciągu charakteryzuje się zapierającymi dech w piersiach osiągami gwarantowanymi przez jednostkę 141 kW/192 KM 1.6 turbo, a przy tym wywołującym duże wrażenie ograniczeniem zużycia paliwa rzędu 0,6 l/100 km odpowiadającym 9,5-procentowemu ograniczeniu emisji CO2. Ta wyjątkowo ekonomiczna jednostka przyspiesza Corsę OPC od zera do 100 km/godz. w 7,2 sekundy.
Najnowsza gama modeli Opla Corsa oferuje obecnie odświeżoną gamę jednostek napędowych ograniczających zużycie paliwa i obniżających poziom emisji CO2 nawet o 13 procent, a jednocześnie zwiększających moc silnika w większości zastosowań. Oprócz zwiększenia mocy pod maską konstruktorzy Opla wprowadzili w Corsie również szereg całkowitych modyfikacji podwozia, w tym resorów, amortyzatorów, stabilizatora poprzecznego i osi tylnej, celem uzyskania poprawy komfortu jazdy bez wpływu na zwinność i przyjemność z prowadzenia. Nowa kalibracja wspomaganie Electric Power Steering (EPS), z zaktualizowanym oprogramowaniem, a także nowe materiały z których wykonano kolumnę kierowniczą zapewniają lepszą kontrolę i „czucie” pojazdu.
Meriva: Rozszerzona oferta silników wysokoprężnych
Całkowicie nowy Opla, Meriva drugiej generacji, dostępny jest obecnie z jednym z trzech silników wysokoprężnych, uzupełniających stanowiącą powód do dumy ofertę ośmiu jednostek napędowych. W efekcie tego klienci cieszyć mogą się wiodącym w klasie wyborem między pięcioma silnikami wysokoprężnymi a trzema benzynowymi o mocy od 55 kW/75 KM do 103 kW/140 KM.
Nowa wersja 1.3 CDTI ecoFLEX łączy w sobie o 21 procent większą moc (70 kW/95 KM) i 11,2 procent niższy poziom emisji spalin (119 g/km CO2) w porównaniu do poprzednika (55 kW/75 KM). Nowość stanowią również dwie potężne wersje silnika 1.7 CDTI, dostępne z 6-biegową manualną skrzynią biegów, osiągające moc 81 kW/110 KM i 96 kW/130 KM, o maks. momencie obrotowym wynoszącym 300 Nm i średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym rzędu 5,2 l/100 km.
Astra hatchback: większy wybór jednostek napędowych
W uzupełnieniu nowej rodziny modeli Astry, podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu
(2 – 17 października) przedstawiona zostanie Astra Sports Tourer. Na rynku model ten pojawi się pod koniec roku.
Podobnie, jak w Astrze w wersji hatchback, oferta silników benzynowych poszerzona została o wersję 88 kW/120 KM silnika 1.4 l turbo z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów. Silnik ten zużywa zaledwie 5,9 l/100 km (138 g/km CO2) i oferowany jest obok wersji o mocy 103 kW/140 KM z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów.
Dalsze modyfikacje przeprowadzone przez konstruktorów jednostek napędowych Opla prowadzą również do czteroprocentowego ograniczenia zużycia paliwa do 4,5 l/100 km
w cyklu mieszanym oraz poziomu emisji CO2 do 119 g/km CO2 zarówno w wersji 81 kW/110 KM, jak i 92 kW/125 KM silnika 1.7 CDTI.
Po raz pierwszy Astra wykorzystuje obecnie połączenie adaptacyjnego zawieszenia mechatronicznego FlexRide z obniżonym i bardziej sprężystym podwoziem sportowym.
Oferta modeli Insignii: większa ekonomiczność, wyrafinowanie i styl
Do modeli ecoFLEX Insignii – obejmujących wersje sedan, hatchback i kombi Sports Tourer – wprowadzono szereg udoskonaleń technologicznych prowadzących do pięcioprocentowego ograniczenia zużycia paliwa i poziomu emisji spalin w cyklu mieszanym.
W wersji z silnikiem 2.0 CDTI o mocy 96 kW/130 KM lub 118 kW/160 KM najnowszy Opel Insignia ecoFLEX sedan zużywa zaledwie 4,9 l/100 km paliwa i emituje 129 g/km CO2.
W wersji Sports Tourer dane te wynoszą odpowiednio 5,1 litra i 134 g/km. W wielu krajach europejskich modele te pozwalają obecnie klientom prywatnym i flotowym na maksymalizację korzyści podatkowych związanych z pojazdem.
Poza tym wszystkie silniki wysokoprężne zastosowane w Insignii korzystają na udoskonaleniach ograniczających poziom hałasu mechanicznego i hałasu spalania, a tym samym przyczyniających się do większego komfortu jazdy i niższego poziomu drgań w kabinie. Do ekonomicznej jazdy zachęca znajdujący się na panelu instrumentów wskaźnik „zmiany biegu na wyższy”, montowany obecnie standardowo ze wszystkimi manualnymi skrzyniami biegów.
Duży popyt na zastosowany w Insignii system Adaptive 4×4 zachęcił Opla do połączenia po raz pierwszy w historii napędu na cztery koła z wysokoprężną jednostką napędową. Ten inteligentny system można połączyć z silnikiem 2.0 CDTI o mocy 118 kW/160 KM, zapewniając tym samym kierowcom Insignii wszelkie zalety związane ze stabilnością, kontrolą trakcji i prowadzeniem pojazdu z układem Adaptive 4×4, a także ekonomiczną charakterystyką jazdy pojazdem z silnikiem wysokoprężnym.
Projektanci kabiny Opla zachowali również nowoczesny i modny wygląd Insignii.
Kabiny w wersji Sport i Cosmo są obecnie dostępne z wykonanym z wysokiej jakości skóry wnętrzem „Indian Summer” utrzymanym w ciepłym, koniakowym kolorze. Stanowi ono silne nawiązanie do mody, a wrażenie wysokiej jakości podkreślają wyraźne przeszycia foteli, elementów drzwi, kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Charakterystyczne dla Insignii „ostrze” wyszyto również na fotelach i dywanikach.
Na uzyskanie sportowego wyglądu pozwala nowy pakiet Sport Edition Pack, oferowany w połączeniu z czarnym wnętrzem w wersjach Sport i Cosmo. Obejmuje on pakiety nadwozia i wnętrza linii OPC, składające się ze sportowej, skórzanej kierownicy i dźwigni zmiany biegów, aluminiowych pedałów i ciemnej podsufitki. Nadwozie cechują niższe zderzaki przednie i tylne, szersze progi boczne oraz 19- lub 20-calowe obręcze ze stopów metali lekkich.
Oferta lekkich samochodów dostawczych Opla: model dostosowany do indywidualnych potrzeb
Zmodyfikowany Opel Vivaro cechują nowe elementy takie, jak udoskonalona, bardziej ekonomiczna oferta silników wysokoprężnych i przeprojektowany kokpit, a do oferty systemów audio- informacyjnych wprowadzono natomiast cztery nowe modele. Wersje silnika 2.0 CDTI o mocy 66 kW/90 KM i 84 kW/114 KM dostępne są obecnie z filtrem cząsteczek stałych (DPF). Zmniejszony poziom zużycia paliwa obu silników 2.0 CDTI, w których zastosowano technologię DPF, pozwala na dalsze oszczędności w kosztach eksploatacji. W zależności od modelu i wersji, poziom zużycia paliwa waha się między
7,5 a 7.8 l/100 km. Równie mocna, a przy tym ekonomiczna wersja Combi ecoFLEX zużywa zaledwie 7,4 l/100 km.
Nowy, niedawno wprowadzony na rynek Opel Movano charakteryzuje się innowacyjnymi technologiami, doskonałą funkcjonalnością i ekonomicznością. Poszerzona oferta wersji nadwozia modeli na rok 2011 obejmuje również pojazdy specjalnie modyfikowane, które można zamówić u producenta: na przykład pojazdy z nadwoziem typu box, rear tipper (wywrotka), three-way tipper (wywrotka trójstopniowa) oraz dropside (ciężarówka skrzyniowa). Szeroka oferta dowodzi niezwykłej wszechstronności i elastyczności modelu Movano.
You may also like
-
Nowy Opel Astra: niezawodny, elektryczny i wydajny – Astra 6 oficjalnie pokazana.
-
W pełni elektryczna Corsa-e: teraz w specjalnej wersji Color Edition
-
Szybki model flagowy: Opel Insignia GSi debiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli
-
Nowy Opel Grandland X jako hybryda plug-in z przednim napędem
-
Dla indywidualistów: każdy Opel z rodziny X oferuje coś eXtra