750 000 egzemplarzy Opla Insignia

W historii sukcesu Opla Insignii rozpoczął się nowy rozdział. Linię produkcyjną zakładów w Rüsselsheim opuścił 750-tysięczny egzemplarz tego najelegantszego samochodu w gamie Opla.

 

Wydarzenie, którego bohaterem była Insignia OPC Sports Tourer w kolorze zarezerwowanym dla wersji OPC – Arden Blue, było okazją do uroczystości z udziałem zespołu wykonującego montaż końcowy oraz kierownika zakładów – Axela Scheibena.

Jubileuszowy samochód to Insignia w najbogatszej wersji. Jej turbodoładowany silnik V6 o pojemności 2,8 litra rozwija moc 239 kW/325 KM, a moment obrotowy 435 Nm jest przenoszony na wszystkie cztery koła. Kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy.

„To szczególny dzień dla całego zespołu. Mamy wszelkie powody do dumy z wyprodukowania już 750 000 egzemplarzy tego udanego modelu, jakim jest Insignia. Nasz zespół wykonuje wspaniałą pracę dzień po dniu, produkując wysoce zaawansowane samochody charakteryzujące się najwyższą jakością” – mówi Axel Scheiben. Flagowy Opel powstaje wyłącznie w głównej fabryce firmy w Rüsselsheim.

 

Dyrektor generalny Opel Group dr Karl-Thomas Neumann podkreślił znaczenie Insignii dla całej firmy: „Insignia to nasz flagowy model, a więc także najbardziej reprezentacyjny przedstawiciel marki. Pokazujemy nim, na co nas stać pod względem stylistyki, technologii i jakości. Insignia odgrywa zasadniczą rolę w umacnianiu pozycji na rynku przez firmę Opel”.

Opel Insignia, który zdobył prestiżową nagrodę europejskiego „Samochodu Roku 2009” po rocznej obecności na rynku, stał się jeszcze bardziej popularny po pojawieniu się drugiej generacji pod koniec lata 2013 roku. Dotychczas klienci zamówili już ponad 155 000 egzemplarzy nowej wersji. Tylko w ubiegłym roku firma Opel sprzedała ponad 100 000 Insignii, co stanowiło wzrost o około 19 procent. Taki wynik zapewnił flagowemu modelowi czwarte miejsce wśród najpopularniejszych Opli. „Nowa Insignia jest kolejnym dowodem sukcesu naszej ofensywy modelowej” – powiedział dr Neumann.

W ubiegłym roku Opel średniej klasy był szczególnie chętnie kupowany przez Brytyjczyków, Niemców oraz Hiszpanów i uzyskał największy wzrost procentowy w swoim segmencie w Europie.

Rodzina Insignii obejmuje pięć wersji: hatchback, sedan, Sports Tourer, Country Tourer oraz OPC. Najpopularniejsze kolory w Europie to grafitowa czerń i śnieżna biel.

Nabywcy Insignii mają do wyboru silniki benzynowe, wysokoprężne lub przystosowane do spalania skroplonego gazu (LPG). Podstawowa wersja jest wyposażona w 140-konny turbodoładowany silnik benzynowy 1.4, system Start/Stop i sześciobiegową przekładnię manualną o obniżonym tarciu wewnętrznym.

Pod maską Insignii montowany jest też nowy, zaawansowany silnik diesla o pojemności 2 litrów. Ta nowoczesna czterocylindrowa jednostka o mocy 170 KM, produkowana w Kaiserslautern, imponuje mocą, niewielkim zużyciem paliwa, obniżoną emisją, a także zmniejszonym poziomem hałasu i wibracji.

Insignia ma szanse na wzbudzenie jeszcze większej sensacji na międzynarodowym rynku. Już w tym roku sedan Insignia OPC trafi do Australii i Nowej Zelandii jako Holden Insignia VXR. Ponadto jeszcze w obecnej dekadzie w Rüsselsheim rozpocznie się produkcja kolejnej wersji Insignii z przeznaczeniem do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych jako nowy model należącej do GM marki Buick.

Źródło: Opel Media Center.


Dodaj komentarz